För att denna är helt värdelös, lossnar andels för lätt och kan därför leda till att man tappar skotern på något olämpligt ställe, original är mycket bättre.
Skulle själv rekommendera denna om man är rädd om skotern... kostar 395:- i Sverige:
Detta måste undersökas mer!Är den där verkligen gjord för vinterbruk?
Usern: Paul_Aris på snowest, hans firma hade ju tagit bort den tether-switchen dom sålde som var av liknande modell för att det hade varit rapporter om att den "klickat" i vinterklimat.
http://www.snowestonline.com/forum/showthread.php?t=324494
Nu var det ju inte exakt samma märke på den killswitchen som askers, men liknande design så undersök lite mer om folk använt dom i snö om ni funderar på en.Men för en som inte orkar registrera sig på snowest så får ni gärna utreda här om det är idé att köpa en kill switch.
Använde pro armour switchen utan roll over ventilen på min nytro och den funkade klanderfritt, det enda som jag kan anmärka på är att den satt så jäkla hårt att den ryckte sönder öglan från scott byxorna före den lossnade från nödstoppen.Som fd Yamaha åkare så borde man ha läst ifall det är problem med Pro Armour switchen. OFT säljer den som killswitch och så ingår den i deras rollovervalve kit till yamaha 4t. Läst massor om kitet och aldrig sett något negativt.
Har haft den monterat precis sådär på flera polarisar, klart bästa stället att ha den på. Brukar ha riktat den något uppåt bara.En liten tanke angående vars man ska montera själva brytaren till nödstoppslinan. Kan den funka att ha den såhär om man böjer en plåt och sätter längst upp på styrstången eller mår den inte bra av att vara utan skydd för baksidan? Var har ni som har nödstopp satt era?
Har haft den på i ca 35mil och den funkar bra tycker jag har tappat och ramlat av skoter några gånger och den har funkar bra, det enda jag kan anmärka är på själva plastklykan som sprack på den ena maskinen gick inta av helt men en liten spricka blev det, så jag ska nog ta fram en i alu eller rostfritt så jag gör väll några extra om någon fler vill ha, annars så funkar dom kanoners.Liten bump på denna tråd, någon som testat Pro Armor nödstoppen och kan ge en recension hur den funkar?