Det där problemet är rätt enkelt att avhjälpa och det är att man använder nödstoppen som avstängning, istället för stoppknappen eller nyckeln.Vi har sett att det kan byggas upp is runt klykan, som gör att den inte kan dra ihop sig när klykan lossnat...
Den är bra faktisk, funktionen är som Pro-armor (OFT) varken bättre eller sämre. Har sett några gunnars som strulat och även pro-armor. Men det som är bättre på gunnar är klykan. Och det är som jag fattat det det enda som är svensktillverkat på dom, det som gör dom bättre är att klykan är tillverkad i en mjukare plast som tål kylan. En lösning skulle vart om det gick att köpa bara klykan av gunnarn.En sån här skaffade jag. Tycker att den funkar bra.
http://mountainspeedshop.se/foton.html
Mycket bra ide´.Det där problemet är rätt enkelt att avhjälpa och det är att man använder nödstoppen som avstängning, istället för stoppknappen eller nyckeln.
Två bra saker med detta är att man håller is borta och man får ett test att den fungerar.
Ja det är ju ett bra sätt. Själv måste jag skärpa mig, min satt lindad runt styret till största delen förra vintern.Mycket bra ide´.
Man lär ju vara säker på att den funkar när det verkligen gäller!
drar upp den här tråden igen då det är dags att beställa en pro armor till sks:n.
Asker vart det nånsin några klykor eller har planen lagts ner? undrar isf annars på köpa en Gunnar.