phazer mtx. stark eller?

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.215
1.049
113
Stora Blåsjön
Den bör isf felsökas. Men som sagt det är en instegsmodell, ingen räser. Fast så trött som du beskriver att din är betyder att något är riktigt fel.
Beror väll på vad man jämför med, 80hk kan ju aldrig bli annat än trött i lössnön. En rmk 600 är rätt slö men funkar ändå rätt bra måste jag säga med sina 120hk så 40 mindre kan ju inte kännas annat änn just trött.

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Bror min har en polaris iq 600, den drar exakt dubbelt så mycket, och han kör inte ifrån mig utom möjligtvis i toppfart över en välpackad sjö..
Din brors iq 600 bör felsökas, eller så bör han gå en kurs i skoterkörning, tror på det först nämnda...kan köpa resonemanget om bränsleförbrukningen, men då har han ju säker 10ggr.roligare åxå.

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Den bör isf felsökas. Men som sagt det är en instegsmodell, ingen räser. Fast så trött som du beskriver att din är betyder att något är riktigt fel.

Nja brorsan har 2 likadana till sina ungar en mtx och en rtx tycker dom gick likadant som den jag har.

Köpte den dock inte för att den skulle vara värst i djupsnön utan för att det är en bra nybörjarskoter med låga driftkostnader.

Last edited:

kallholmen

Välkänd medlem
14 feb 2013
1.019
6
38
Sthlm
Men att den knappt orkar dra runt mattan när det är lite uppför..? Så ska det ju inte vara.