Yamaha orginal blockhöjjare har jag aldrig sett/hört talas om, vart hittar man en sån, produktnummer?Monterade en Yamaha original blockhöjare. 5 cm höjde den.
Fick göra nya bultar av gängstång.
Var in och beställde på samma nummer som du skrev tidigare i tråden. Det tyckte han som jobbar där var ett onödigt dyrt uttag. Så han beställde ett på ett annat nummer och som skulle vara billigare. Fick idag reda på vad det skulle kosta. 750 SEK!Jag minns inte på rak arm vad det kostade, betydligt mer än ett 12v uttag från Claes Ohlsson (kanske runt 400?) men jag tyckte det blev bra, om det var värt pengarna är lite svårare att svara på men installationen var ju så väldigt enkel med orginaldelen!
Vilket rån! Kollade på portyamaha och de låg på 56$ och jag betalade inte 750 för min..Var in och beställde på samma nummer som du skrev tidigare i tråden. Det tyckte han som jobbar där var ett onödigt dyrt uttag. Så han beställde ett på ett annat nummer och som skulle vara billigare. Fick idag reda på vad det skulle kosta. 750 SEK!
Är ju bara en enkel distans en sån lär man ju kunna knåpa ihop själv..Kanske en sånhär han menade
http://www.skoterdelen.com/styrhojare-for-standardstyre-p-23203-c-1706.aspx
Finns i 50 och 75mm
Isåfall bör man nog försöka räta upp styrstången istället. Vinklar man bara fram styrhöjaren så blir det som man vickar på styret istället för vrider det.Hittade en 10" styrhöjare till Yamaha på ebay. En sådan vanlig blockmodell. Vad tycker du om vinkeln på höjaren som är original på Phazern? Jag skulle vilja ha den mer rakt upp när jag står och kör.
Så har jag också förstått det, ska man ändra vinkeln på styret så är det att flytta styrstången, med styrhöjjare så flyttar man styret rakt upp (och alltså lite bakåt samtidigt iom att den lutar bakåpt lite) för att inte få märkliga knäckvinklar..Isåfall bör man nog försöka räta upp styrstången istället. Vinklar man bara fram styrhöjaren så blir det som man vickar på styret istället för vrider det.
Kapa bort en bit eller hänga upp den med en bit rem. Backade/hoppade/körde lös min jämt tidigare.Var ute och körde nu på eftermiddagen/kvällen och märkte att när jag backar i djup snö så trycks stänkskyddet in i mattan.. mattan snurrar ju åt "rätt" håll när man backar men det låter för jäkligt och lär ju inte vara idealt men kan man göra nått åt det?
Nää det kanske var snopro det kommer jag inte ihåg men den köptes på yamahacenter...Yamaha orginal blockhöjjare har jag aldrig sett/hört talas om, vart hittar man en sån, produktnummer?
Trevligt....skidor får väl bli min uppdatering till nästa säsongYay skidorna är på ICA nu
Nej du ska bygga denna!!!!!! i sommarTrevligt....skidor får väl bli min uppdatering till nästa säsong
Är jätte simpelt att montera C&A utan monteringskitt. Jag tog och kapade till org.bussningarna och det glappar precis lika mkt som deras egna monteringskitt, det är det enda tråkiga med dessa skidor.. Annars helt underbara! Du kommer att bli nöjd, jag lovarHämtade mina c&a mtx idag, jävlar vad stora de är!! Måste nog kapa busningarna genom spindeln för fästet är lite smalare på skidan och jag vill inte riskera att missa 1sekund av åkning så får se om jag ger mig på det...