Japp, krökt min zbroz 2ggr redan, kulan flyttas bakåt intesant?Inte ens 30mil höll Zbroz-framvagnen, att den skulle vara mer stryktålig är då rent svammel..
Har förstärkt mina nu och då håller dem kanon, varit in i rätt mkt grejor men inga problem
Japp, krökt min zbroz 2ggr redan, kulan flyttas bakåt intesant?Inte ens 30mil höll Zbroz-framvagnen, att den skulle vara mer stryktålig är då rent svammel..
Vad körde du in i?Inte ens 30mil höll Zbroz-framvagnen, att den skulle vara mer stryktålig är då rent svammel..
Precis, vänstra kulan i vänsterarmen trycktes bakåt då jag hade en liten stenkänning, trycktes bakåt så pass att jag inte kunde svänga höger! Bytte till orginalframvagnen och såg att högra armen är påväg att vika sig på samma ställe.Japp, krökt min zbroz 2ggr redan, kulan flyttas bakåt intesant?
Har förstärkt mina nu och då håller dem kanon, varit in i rätt mkt grejor men inga problem![]()
Standard! Kan försöka att hinna med å kasta ut en bild senare idag så får du sePrecis, vänstra kulan i vänsterarmen trycktes bakåt då jag hade en liten stenkänning, trycktes bakåt så pass att jag inte kunde svänga höger! Bytte till orginalframvagnen och såg att högra armen är påväg att vika sig på samma ställe.
Hur har du förstärkt upp?
Vore riktigt schysst om du kunde lägga ut en bild!Standard! Kan försöka att hinna med å kasta ut en bild senare idag så får du seJag var dum och förstärkte bara den sida som var böjd, i lördags fick man sota för det du samma sak hände på andra sidan. Så gör båda i samma veva är mitt tips!
hur funkar de med zbroz om man tex har gamla framvagnen och knäcker en a-arm. måste man köpa fyra nya eller finns det lösa reservdelar att tillgå??
Ja, din såg ju väldigt lik den där på amerikanska forumet. Att det var lite rost sådär och det inte var några limrester runt hela. Säger sig självt att det där inte är något att lita på, om det finns rost där vid kontaktytan så har det ju kommit in fukt och att limningen inte haft någon verkan.Ni som har de nya limmade a-armarna kolla dem ofta och noga, jag personligen litar inte ett dugg på dessa längre efter egna erfarenheter. De må vara trycktestade för x-antal kilon men det finns inte en chans att jag skullle kosta på nya orginal armar och åka med dem. Räkna inte med någon hjälp från Polaris när de börjar ramla isär.
http://www.snowestonline.com/forum/showthread.php?t=338458
Chromoly som röret är gjort av kan ju rosta.oj... Så där såg min ut också nu när jag tänker på det. Men jag körde ju på en sten och ena röret vart spagetti men det andra hoppade bara ut ur limningen. Helt rakt osv. Och de var lite brunfärgat
Men konstigt att de blir rostfärgat. Alu rostar ju inte utan oxiderar. Har för mig den inte ska bli så där rostaktig i färgen. Kan hända det är limmet som blir brunfärgat.
Ursäkta. Trodde båda var gjord av alu.