Jo den stämmer alldeles utmärkt. Men den visar när maskinerna kommer till Sverige, inte när du som kund har maskinen hemma på gården, väldigt stor skillnad. Många maskiner kommer nog inte nå slutkund förrän i november, lite beroende på hur pass mycket flyt man har.Ja det må jag säga. Ok. Ja så kan det ju vara. Kanske inte stämmer nå vidare denna då?[/URL][/IMG]
Även jag noterade detta på Nolia, svaret jag fick var inget vidare men löd ungefär såhär:Tog och kikade i 2013 katalog, och kom fram till sidan med oljor.
Såg där att det fanns 25 liters dunk med ves gold oljan, men när jag räknade fram literpriset så funderar jag hur fasiken polaris tänkt här?
1 liter kostar 138kr i 1 litersflaska.
4 liters dunken kostar 115kr/liter
25 liters dunken 137kr/liter
Någon som har en förklaring eller är det feltryck?
Ja märkligt är det, om de inte vil sälja 25liters dunken så plocka bort den ur katalogen...Även jag noterade detta på Nolia, svaret jag fick var inget vidare men löd ungefär såhär:
"Du ska ändå inte köpa en 25-liters, hur rolig är den att släpa till fjällen fram å tillbaka??"
Gav säljaren halvrätt i det och funderade inte så mkt mer på den saken
Men bra konstigt är det.
Jag hade gärna betalat och fått min dag 1 när jag beställdeDet är väll ganska skönt att få maskinen sent så slipper man gå och torrbryta i garaget och få hybris över att det inte är säsong
Sen måste man ju tänka på miljön! Gör ju åt onödigt mkt plast om man måste köpa fyra små burkar istället för en stor... ;-)Ja märkligt är det, om de inte vil sälja 25liters dunken så plocka bort den ur katalogen...
Jag tycker det är mycket roligare att ha en 25liters dunk stående i fjällen än att hålla på att komma ihåg att köpa olja. Visserligen kan man ju köpa 5st 4liters dunkar och ställa i stugan så slipper man fundera på det... Men då är ändå en 25 liters smidigare att ha där. Specielt när normalt olja i 20-25 liters dunk brukar ha ett mer fördelaktigt pris än 1 & 4 liters flaskor.
Eller gör det det!?Sen måste man ju tänka på miljön! Gör ju åt onödigt mkt plast om man måste köpa fyra små burkar istället för en stor... ;-)
Tänk till igen, det är inte bara luftvolymen som det handlar om. Går åt mycket mer plast att göra småflaskor.Eller gör det det!?
Lite kanske, men bara om det är mer sammanlagd luftvolym i 5 små än i en stor..
Nja skulle nog säga att det går åt mer plast till 25liters dunken.Tänk till igen, det är inte bara luftvolymen som det handlar om. Går åt mycket mer plast att göra småflaskor.
Verkligen skum prissättning!
Hur menar du nu?Tänk till igen, det är inte bara luftvolymen som det handlar om. Går åt mycket mer plast att göra småflaskor.
Verkligen skum prissättning!