Det undrar jag ocksåVar får man tag i en till gummikudde? Följde den med din väska?
Japp, det var 2 kuddar med i förpackningen!Var får man tag i en till gummikudde? Följde den med din väska?
Inte som jag minns det. Jag fick bläddra i boken ett tag bara.Coolt, måste jag kontakta Polaris för att få någon kod aktiverad?
Måste dubbelkolla senare för jag såg då bara en..Japp, det var 2 kuddar med i förpackningen!
Jag har bytt till det styret, kan varmt rekommenderas.Funderar på att byta styre på Pro'n till ett lägre, typ RSI 5" men är fundersam om det går att få på och av handtag+värmare utan att ha sönder något. Är det någon som bytt styre eller någon som vet om det inte är allt för svårt att byta. Tycker originalstyret är för högt.
Är Drivaxlarna en ny konstruktion från -13? det där strängsprutade aluröret såg ju sådär ut...Ska jag göra er nervösa nu? Ge igen lite eftersom man äger en enligt en tråd är på forat "misslyckad 2012 Acrtic cat"
färska bilder från kontinenten:
Börjar med drivaxeln, alla bilder från olika maskiner:
[/IMG]
Och sedan drivremmen, har bara kopierat en bild men är några st som dragit sönder kuggarna.
Om ni tittar på drivaxelbilderna så är dessa 2 delar enbart limmade från fabrik och överlappningen är ju skrattretande liten. Och eftersom det är alu och stål går det inte svetsa.
Hoppas att detta inte blir någon epedemi eller dyl och polaris snabbt fixar dom som får problem. För har sneglar länge på en pron och kan hända att jag byter till polle nästa år.
Detta inlägg är enbart för information och inte för att smutskasta någon ellet något.
Finns ju ett annat alternativ också och det är att korta ner styrstången. Som är enklare och billigare att återställa till original om man vill det.Funderar på att byta styre på Pro'n till ett lägre, typ RSI 5" men är fundersam om det går att få på och av handtag+värmare utan att ha sönder något. Är det någon som bytt styre eller någon som vet om det inte är allt för svårt att byta. Tycker originalstyret är för högt.
Skumt å blanda alu å stål just på den där punkten.... Rätt så vital del liksom.Är Drivaxlarna en ny konstruktion från -13? det där strängsprutade aluröret såg ju sådär ut...
Vad gäller drivremmen så var det väll ganska väntat att man kan skrota en rem.
Kanske har vikthysterin börgat ta ut sin rätt nu...
jo den är bra men även den kan gå sönder fick vi uppleva i vintras.Drivaxlarna är nya för i år.
Varför man bytte ut den beprövade splinesaxeln man använt ett antal år förstår jag verkligen inte. Dessa har ju fungerat väldigt bra. Men, det är väl en viktfråga.
oj oj vad ska detta sluta ..... du vet hur det gick i vintras med drivaxlar å med detta smäck så lär vi nog träna lite mera för att komma hem :-(Såg onekligen väldigt klent ut...
Hoppas det håller så folk inte kör sönder i tid och otid...
oj oj vad ska detta sluta ..... du vet hur det gick i vintras med drivaxlar å med detta smäck så lär vi nog träna lite mera för att komma hem :-(