Näpp ingen anordning för att spänna den.Visst sitter de ingen spännrulle på beltdriven?
Jag var faktiskt väldigt noga med inkörningen. För den lät ganska mkt i början men nu är ju det mesta av remljudet borta. Om jag kör sönder framvagnen kommer jag satsa på nåt eftermarknads kit. Om man nu kraschar så rejält så man slår sönder infästningar och dylikt så är det nog försäkringsrep ändå ...likt alla andra remmar så ska den ju köras in.. Tror dom flesta i ärlighetens namn inte varit så försiktig som man ska första början..
Sen så har vad jag förstått en stor del av BD haverierna berott på drivexeln.. korrekt inkörd, linjerad och spänd kuggrem ska hålla för det mesta.. håller den i en top fuel motor så håller den i en skoter..
Och det menar du är samma rem eller vadå???likt alla andra remmar så ska den ju köras in.. Tror dom flesta i ärlighetens namn inte varit så försiktig som man ska första början..
Sen så har vad jag förstått en stor del av BD haverierna berott på drivexeln.. korrekt inkörd, linjerad och spänd kuggrem ska hålla för det mesta.. håller den i en top fuel motor så håller den i en skoter..
Ja, det är frågan vad som viker sig om man har en Chromoly-stål i framvagnen, MEN med tanke på att EN undre a-arm från Polaris kostar lika mkt som en hel framvagn från Zbros (ink, frakt, moms & tull) gör mitt val ganska enkel! Tror jag får min framvagn nästa vecka!nikohm tror min slog över på 35mil idag också, i ajaur Och den går som ett skott. Dock skottat hela v sida. Båda a-armarna och stötdämparn...
Ska man satsa på eftermarknads a-armar? Är skeptisk till chromoly stål då det är rätt starkt. Skulle olyckan vara framme igen så slår man väl sönder infästningarna i buken...
Tittar på Z-broz a-armarna i 36" bredd. Ska tydligen vara bolt-on på -13's rmk då vi har längre stötisar.
Vart hittade du detta kit och pris ??Tack för rättningen
Hittat ett kit med Fox float Evol R dämpare och Z-broz 36" framvagn för ett bra pris. Är det någon som har erfarenhet av Fox på rmkn?
Japp!någon som kör 36´på sin rmk och om ni gör gillar ni det ?? funderar på att köpa ett reservkit
Det låter ju fin fint vilket märke kör du med ?Japp!
Blir vickig som en gammal Phazer med termosdämpare på led om du har smalaste schimsningen på skidorna, men underbar att skråa med!
Skruva på dämparna något och flytta ut skidorna så är det inga problem med transport på led. Men i ärlighetens namn så är det väll inte led man vill köra med en Pro?
köp ett kitt du blir inte missnöjd!