Polaris 2013

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Passade ju himla bra med vita. Snyggt!
Vad är det för märke på dom? Sen känns det stor skillnad med Fox-dämparna jämfört mot orginal?
Det är Z-broz a-armar. Måste skicka iväg dom på pulverlack då det vart en sista minuten lack på dom. Men det var bättre än ingenting iaf! :) Hade tänkt lacka spindlarna vit också. Samt har ena skidan fått en smäll så nu funderar man på vita slp powder pro skidor... :D

Fox dämparna är väl helt ok. Bara ställt in efter någon grundinställning. Ska försöka hitta några rekommendationer om inställningar från folk som vet bättre.



Första remmen idag. Eller den har inte gått sönder utan den har börjat fransa lite. Tur nog är det väldigt lite så kan nog rädda remmen och ha den som reserv.

Men remmen var varken varm och variatorerna är helt rena. Dom var inte heller varma. Ska jag vara orolig eller? Såg det var några som fått onormalt slitage på deras remmar.
Och innan någon säger vårdslöst handhavande så är verkligen så inte fallet. Har verkligen kört in remmarna lugnt och fint. Samt har jag kört lugnt så remmarna blivit varma innan man börjar ge fullt.
Vart bytt från 10-62 till 10-68 vikter i min. Kan det ha något å göra med slitaget? (kan inget om variatorer)
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Det är Z-broz a-armar. Måste skicka iväg dom på pulverlack då det vart en sista minuten lack på dom. Men det var bättre än ingenting iaf! :) Hade tänkt lacka spindlarna vit också. Samt har ena skidan fått en smäll så nu funderar man på vita slp powder pro skidor... :D

Fox dämparna är väl helt ok. Bara ställt in efter någon grundinställning. Ska försöka hitta några rekommendationer om inställningar från folk som vet bättre.
Kan inte något särskilt om variatorer jag heller, tyvärr.

Ja finns väl mängder med möjligheter hur man vill ha Evol-dämparna, bytt i boggin med?

Blir det inte "För mycket vitt" med spindlarna också? Blir nog bra som du har nu och vita skidor. Annars, staget som håller dynan och en dunkhållare skulle jag själv vilja ha vita (ett tips) ;P
 

Peppppe

Medlem
7 dec 2011
22
1
1
Norrbotten
Även jag har blåst min första variatorrem nu efter 22 mil, mycket irriterande, på min 11 pro så höll första 160mil, Körde in den mkt försiktigt ca 3 mil , har SLP momentstag och Black/purple sek fjäder.

Är i övrigt mkt nöjd med maskinen. Hoppas dom hittar nåt fel på servicen så man slipper ha en rem ätare. Är de nån som har koll på vad det är för utväxling nu med beltdrive jämfört med vad 11 och 12orna har ??
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Slednecker bäst är nog om du ringer nån som säljer. Fick ett paketpris av Edvard på villhelminamotorcenter med a-armarna. Så blir

Känns som det är väldigt många som fått byta variatorrem tidigt... Varken 11 lr 12an var väl känd som remätare?
Ska lämna in min på 50 mila service i veckan och då ska dom få kolla upp vad det kan vara.
 

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
min fixade dom på ett par dagar iallafall,inga sura miner här inte,fick det ju på garantin och det är ju inte ÅF fel att maskinen pajjar eller hur
så nu går den hur bra som helst iallafall,en bit av ena dekalen har ramlat av på ena sidan hur det nu har gått till
 

flexbert

Aktiv medlem
28 dec 2006
56
0
1
Orsa
Har varit i Gördalen i helgen med ett gäng varav en av dom åkte på sin spretans nya pro rmk.
7,5 mil kom han innan transmissionsremmen började spotta tänder och kugga över..
 

RMMMMk

Ny medlem
1 jan 2000
4
1
1
Västerbotten Sverige
Har varit i Gördalen i helgen med ett gäng varav en av dom åkte på sin spretans nya pro rmk.
7,5 mil kom han innan transmissionsremmen började spotta tänder och kugga över..
Den ska ju i och för sig köras in i 16 mil, men men. Hur som helst skulle jag kunna sätta en tunna skit på att de som har problem med drivremmen mest troligt även har något fel på drivaxeln. Dvs att tappen är limmad lite snett så att remskivan vobblar och då far även remmen. Det skulle vara intressant å se hur många beltdrive som farit på de som satt dit assault axel, eller som fått nya kontrollerade -13 axlar.
 

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Föredrar själv ställbara vikter som slp mtx, så kan man justera in exakt. Är dessutom inte speciellt dyra heller kostar väll 1295 eller om det var 1395 på motorhuset.
Ifall någon annan som läser tråden är intresserad så är priset på Motorhuset 1295kr

Fjädern som rekomenderas av Asker 300kr på motorhuset.
 

San_Andreas

Välkänd medlem
22 jan 2010
348
1
16
Skell-Hell
Hoppas min ÅF gick igenom maskinen rejält efter mitt ras. Var nån liten repa i tunneln men inget mer enligt dom.. Men domf år väl ta en ordentligare koll när den ska in på 1a service så att allt står rätt till.. Hade lite stress när axeln byttes =)

Det var ju snygt skött av Polaris, kan ju bli rätt stora skador på chassie när en drivaxel rasar.