det satt siemens spridare före 2011.
har dem bytt spridare igen? Satt väll bosh på -12:a och npgot annat på 11:an. Vad sitter där nu?
har dem bytt spridare igen? Satt väll bosh på -12:a och npgot annat på 11:an. Vad sitter där nu?
Min ÅF hade inte hört ngt om det iaf, ska kolla hur det ser ut imorrn!Har inte fått svar från min handlare som skulle ta upp detta med under huven väskorna som INTE passar.
Kattstrypare kan funka! Men känns inte helt ok.
Inte riktigt korrekt.det satt siemens spridare före 2011.
Så elvorna som inte hade boggningar å skit för sig får inte spridarna bytta till bosh ändå?Inte riktigt korrekt.
Det satt Siemens spridare även 2011. 2012 bytte man till Bosch, och i år sitter det Bosch (dock av annan modell än i fjol) om jag inte missminner mig.
Dem som hade problem fick nya siemens spridare i så fall, tveksamt att det går att byta till bosch bara så där.Så elvorna som inte hade boggningar å skit för sig får inte spridarna bytta till bosh ändå?
Precis för det blev ju nya cylindrar mm ifjol bla för att bosch spridarna skulle passa.Dem som hade problem fick nya siemens spridare i så fall, tveksamt att det går att byta till bosch bara så där.
GR9A-EG heter stiftet som man satte i 12jag har en fråga sitter championstift på min pro men om jag ska köpa extra stift från ngk som pallar med den elektriska backen var det BP9HS man skulle köra med då?
GR9A-EG heter stiftet som man satte i 12rna. Nu har jag inte tittat närmare på 13 just vad gäller stiften, men det borde vara samma.
Även 600 CFI släckte stift, släckte nog 2 par stift första 50 milen.Det går även att köra med BPR9ES. Skillnaden mellan GR9A-EG och BPR9ES är att det förstnämnda har en förstärkt kärna som skall vara mindre känslig för "släckningar". CFI 800 -11 hade som bekant en viss tendens att äta upp stiften vid kallstarter, framförallt de första driftstimmarna.
Satt dit min väska idag och det enda som ställde till det var staget som ska sättas tvärs över motorrummet och in i ett hål i pyramiden på vänster sida. Löste det med ett varv eltejp runt pinnen så den inte ska skava mot kolfibret och låste fast den med två kattstrypare runt röret. Tror inte att man behöver staget, men jag ska testa såhär först iaf.Min ÅF hade inte hört ngt om det iaf, ska kolla hur det ser ut imorrn!
nä inte ok, man tycker dom kanske borde tänkt på att det är kolfiber på årets modell.
Kom förra året.Kodlås på polaris maskinerna nu, är det ett stöldskydd eller?
Fick instruktionsboken idag.
;p
Coolt, måste jag kontakta Polaris för att få någon kod aktiverad?Kom förra året.
Den kan startas men inte varvas upp till inkopplingsvarv.
Motorn stängs även av när den är uppe i temp när koden är inslagen.
Man kan klä på sig och komma på att man glömt kaffet och korven utan att den kokar...![]()
Satt dit min väska idag och det enda som ställde till det var staget som ska sättas tvärs över motorrummet och in i ett hål i pyramiden på vänster sida. Löste det med ett varv eltejp runt pinnen så den inte ska skava mot kolfibret och låste fast den med två kattstrypare runt röret. Tror inte att man behöver staget, men jag ska testa såhär först iaf.
Ska höra vad min handlare säger när jag ska hämta svenska instruktionsboken senare i veckan.