Jag har precis monterat ett Skinz skydd för min QD.. Den täcker ju för det där otäcka hålet mitt under nedre kugghjulet iaf . Och det blir ju en liten glipa kvar, så bör inte vara nå problem för tinad snö, aka vatten, att rinna ut där...
Åker du omkring med 62grams vikterna?Bara jag som haft problem med att primären växlar ut alldeles för fort? Känns som att den bara slår ut direkt jag trycker på, kommer till varvstopp och tappar all kraft. Inte najs! Har bara kört 3 mil och har 91okt-läget.
Beter sig nästan som med snö på remmen, men det är det inte.
Fortsättning...Hur många här inne har hunnit med några mil med sina PRO -14? Hur ser era variatorremmar ut?
Mina två vänner som också köpt -14 har redan börjat få sina remmar fransade efter 6 resp. 7 mil (och ja vi har kört som man bör köra med en ny rem), min ser dock ut som ny, men då monterade jag KNR Sledtechs variatorkit efter 1 mil. Anledningen till detta var att jag tyckte att org.setupen ville att slira rem om man låg just ovan inslagsvarv. Exakt samma fenomen som jag nu ser i mina kompisar maskiner med deras org.setup.
Någon som upplevt samma sak?
Kan du kolla vad det står för nummer på remmen inte den vita texten utan den röd/lila texten tex "U3 20068 006"Fortsättning...
En av polarna lämnade in sin PRO 800 -14 till återförsäljaren som konstaterade att linjeringen var fel, de shimsade om dem och han fick en ny rem.
Nu när han varit och kört i helgen, 3 mil, (lugna mil) så har den nya remmen också börjat fransa.
Är det många här inne med -14s PRO 800 som har detta problem? Jag känner till fyra nyuttagna maskiner, samtliga har problem med remslitage.
Som sagt hade ju min rem tenderat att fransa redan efter första milen, det var då jag slängde på KNR Sledtechs kit (Diablo), och efter det så har jag inga remproblem, öht.
Känns ju jävligt märkligt att en miljardindustri som t.ex. Polaris inte klarar av att komma med en std setup i variatorerna som är rimlig. Man ska fan inte behöva börja variatorkitta en ny maskin a 140k för att remmen ska hålla. Känns inte som allt för hårt ställda krav.
Så, ni som kör std variatorsetup, kom gärna med info kring hur era remmar ser ut efter 10 mil.
+1Kan du kolla vad det står för nummer på remmen inte den vita texten utan den röd/lila texten tex "U3 20068 006"
Försöker hitta ett samband på vilka remmar som håller...
Sitter säkert dåliga 13 remmar på 14 på dom maskinerna som kommer hit.
Zbroz 39"körde in min Pro Rmk 800 i garaget igår för att kolla över den liten snabbis och konstaterade att limningen har släpp på en a arm efter 8 mil... Vilken fram vagn ska man köpa så d håller?? tänker inte sätta dit original igen.
Mina handtagsvärmare bränner man sig på om man kör full effekt i lite varmare väder... Så jag har inget att klaga över i det avseendet!Efter mina första 12 mil på en PRO, så kan jag bara säga: wow vilken jävla maskin!!
Men handtagsvärmarna var nog de sämsta jag vart bort i! Bara jag som upplever detta?