Polaris 2015

2008

Aktiv medlem
12 dec 2007
88
0
6
Harads
ingen ny motor är ju katastrof, är inne på min fjärde cfi 800 nu och dom gamla tre har lämnat in mellan 170 och 250mil.. den nuvarande har bara gått 150mil så det är väl dags nu till påsk i vanlig ordning!! :)
känns som att man ger upp detta nu och väljer ett sämre chassie för att åtminstone få en motor som duger till nånting.. minst effekt och sämst hållbarhet är ju då inte imponerande!

Didde

Välkänd medlem
28 sept 2008
316
1
16
32
Sveg
o så kom skönheten o knäade han mellan benen tror hon heter brp nä jag är inte bitter jag är jävligt bitter ;)
Haha! Hade jag inte fått ett så bra pris i inbyte på min förra Polaris så hade det nog stått en Boondocker i garaget nu istället för en Poo.
Får väl se vad de blir för nåt till 2016 istället :p

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Får du en 2015 för endast 40 kkr imellan mot din 12a?
nu vet jag inte om priserna är samma som tidigare år. men säg att jag prutar hamnar strax över 130kkr prutat och klart. Och säljer min för 89000kkr (momsmaskin med mycket utrustning) Jag Kanske är optimistisk men det är så jag räknar. :)

Swedn

Välkänd medlem
17 jan 2013
322
2
18
Vad brukar ni få ge för mellanskillnad om ni byter efter ett år? :)

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Sv: Re: Polaris 2015

Ny 800 motor . kommer dock bara på rush modellerna. 3 stegs elektroniska avgasportar , elektronisk oljepump. nytt insug, nytt avgassystem, annan lättare vevaxelmodell . skall enligt amerikanska sidor vara av samma typ som sitter på IQ R 2014.
Undrar om det bara är fel på US-hemsidan men klickar man in på "Switchback" så kan man välja Switchback Assault med 800 H.O. alternativet, i steget innan färger.

http://www.polaris.com/en-us/snowmobiles/800-switchback-assault-144/snowcheck#cs=1&cat=SWITCHBACK&skc=2454&ske=2574&skt=0112223&mn=S15CW8GS

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Fan var rushen börjar likna Skidoo Xm. Så mycket snyggare blev den då inte med nya plasten.
Jag som trodde det skulle komma nått skoj på Rmkn med så man fick en ursäkt att köpa nytt. Men nu kan man ju lika gärna harva vidare på -12 ett år till och byta 2016 då mest troligt alla andra mod har nya 800 spisen. (Om det nu är nått att hurra över)

Ja fyfan, tänkte skidoo direkt när jag såg bilden med, hoppas inte det blir den där fronten på hela modellprogrammet nästa år ändå. Så jävla fult!

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Vad brukar ni få ge för mellanskillnad om ni byter efter ett år? :)
Samma fråga här...många säger att bästa affären är å byta varje år? bytte min 12a mot 14(likadan maskin)då blev det 28k.tot.emellan(när man tar bort 8k.snowcheck&4k.bensin)men ni som bytt efter 1 år, vad brukar man behöva ge i mellan peng?

JackLynx

Välkänd medlem
11 mar 2013
252
0
16
Lövånger
Måste ju säga att det är en rejält imponerande dator/display på axys-chassit! Snart i klass med en jädra jordbrukstraktor :eyebrows:

Driftinformation:
Hastighetsmätare, varvräknare, dubbla trippmätare och vägmätare
Lufttemperatur och tid
Bluetooth
GPS: Kompass är standard
Startspärr och säkerhetsfunktion
Programvaran kan uppgraderas
Personligt anpassningsbar

Däremot fulare grafik i år och i princip inget nytt, förutom en lite fränare ledpiskare. Jag kör ju inte Polaris, men nog kunde det ju kommit mera nytt, hade varit bra för konkurrens.

Högeffektivt insug och avgassystem.
En 3-stegs elektroniskt styrd avgasport ger förbättrade driftegenskaper, tystare gång och förbättrad bränsleekonomi
Elektronisk oljepump. Tar bort effektförlusten som uppstår vid den konventionellt drevdrivna oljepumpen
Nya material och förändrat monteringssystem i motorpaketet minskar både buller och vikt.
1.5 kg lättare
Termostat med bypass får upp arbetstemperaturen 40% snabbare
Nytt spjällhus med lägre vikt
1,1 kg minskad vikt i vevaxeln.
25% mindre svängmassa och ger betydligt bättre acceleration

anchull

Välkänd medlem
7 nov 2012
102
0
6
Att de inte ens kunde ha någon sorts gradering på detta diagram. Tvivlar på att den ska accelerera 0-100 km/h 3 ggr så snabbt som en zr 8000.

Skulle tro att staplarna "kapats" så att de inte börjar från noll, som detta diagram.

Grahn

Välkänd medlem
1 jan 2000
456
1
18
45
Norrlänska skogen
Jag undrar fortfarande vart fyrtaktsturbon och 600:an med bättre prestanda än 800:an tog vägen som en viss polarishandlare hintade om på fäjsbokke..

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Kollade programmet i morse och blev inte så imponerad över 60th jub så där direkt.

Men när det nu gått ett tag så är det ju ganska många småsaker dom ändrat till det bättre och visst var det trist att inte nya 800 kom i rmk men tror det är bra om dom testar ut ordentligt innan den krävande gruppen får samma motor,för lössnököparna är ju i regel mer extrema än ledsmiskarna och då vill det till att det funkar bra.

Sen finns det ju ingen anledning att ändra nå i chassiväg,är man etta så varför chansa? :blink1:

Sen är man ju föga imponerad av elektrisk oljepump,då blir det väl svarta spår i snön som på etec när man är ute och pumpgasar i pudret..

A

AssaultRMK

Men man snålar fortfarande in på den svagaste punkten, den totalt värdelösa centerdämparen!
Med en bättre centerdämpare på Pro/Assault RMKn så hade den kunnat vara en riktig killer efter leden och i luften också.

Skickas från min iPad via Tapatalk

A

AssaultRMK

En Pro hör aldrig hemma på leden..

Nä för det är ju mycket bättre att vara begränsad till att endast kunna använda maskinen till en enda sak... Jisses.

För att inte tala om hur mycket bättre gång du hade fått i lössnön med en rejäl centerdämpare.

Skickas från min iPad via Tapatalk