Polaris 2015

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.618
99
48
Örnsköldsvik
Att de inte ens kunde ha någon sorts gradering på detta diagram. Tvivlar på att den ska accelerera 0-100 km/h 3 ggr så snabbt som en zr 8000.

Skulle tro att staplarna "kapats" så att de inte börjar från noll, som detta diagram.
Givetvis har dom fulat sig. Det gör alla när det kommer till reklam. Ser ju bättre ut då.

Känns som att det på senare tid blive mer vanligt med trashtalk inom reklam?

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

limpdjur

Välkänd medlem
1 sept 2007
839
1
16
Det är nog bra att det inte är värre dämpare med tanke på dimensionen av svingarmarna nu vet man att det inte är nån idé att gasa å låter bli.

mr-cave

Välkänd medlem
17 nov 2010
156
0
6
Gagnef
Va snällt att bara släppa 163" som "special edition"... (TDS)
Den är ju ca 7-800 dollar dyrare i staterna (jämfört med en standard) så då lär den lär väl bli minst 15 papp dyrare än det "vanliga" segmentet här hemma.
Visst den är cool å så men det är ju bara dekaler och lull. Det kan jag stoppa på själv om ja vill.
Å jag tycker inte att man ska behöva betala extra för att dom bara släpper en version här i sverige när det finns valmöjligheten "over there" att köpa den standard.

Men jag förstår ju vart dom vill komma. Den är redans utrustad så dom som köper den med snowcheck väljer att dra av summan på priset och kommer då ner i ungefär samma läge som en standard.... smart! :eviltongue:

Sådär nu fick ja skriva av mig lite! :bigsmile:

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.501
401
83
Malå/Adak
Givetvis har dom fulat sig. Det gör alla när det kommer till reklam. Ser ju bättre ut då.

Känns som att det på senare tid blive mer vanligt med trashtalk inom reklam?

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
Det har dom hållit på med länge i USA, där har dom helt andra regler för vad som är tillåtet i reklam än vad vi har här. Annonser som skulle vara rent olagliga här är vardagsmat på andra sidan pölen.

JackLynx

Välkänd medlem
11 mar 2013
252
0
16
Lövånger
"Känns som att det på senare tid blive mer vanligt med trashtalk inom reklam?"

Haha, ja se bara på reklamfilmen för nästa års RMK... Jag har faktiskt aldrig hört något märke klanka ner så på konkurrenterna som dom pratar om Arctic och Ski-Doo i den filmen...

(kanske dom känner XM-HOTET :eyebrows: )

Swedn

Välkänd medlem
17 jan 2013
322
2
18
"Känns som att det på senare tid blive mer vanligt med trashtalk inom reklam?"

Haha, ja se bara på reklamfilmen för nästa års RMK... Jag har faktiskt aldrig hört något märke klanka ner så på konkurrenterna som dom pratar om Arctic och Ski-Doo i den filmen...

(kanske dom känner XM-HOTET :eyebrows: )
+1

Rätt löjligt när de ska prata skit om konkurrenterna, är en produkt bäst ska man aldrig behöva ta till sådana metoder!

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Håller med, men kanske blir dom så förbannade att dom lägger ned några timmar extra på utveckling! För man börjar ledsna på att bara åka med poo folk! Och det får ju utvecklingen att samma av när någon är så sjukt mycke bättre!

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.169
1.004
113
Stora Blåsjön
Blev lite intresserad av den nya multidisplayen och såg att den passar även äldre pro-ride maskiner från 2010-2015 :)
Pris på polarissidan kostar den 799dollars, vilket blir ca 12600kr omräknat till svenska polarispriser.
Sen tillkommer ett monteringkit för antingen axys eller pro-ride samt att man behöver defrostväskan till pro-ride chassiet.
Man får verkligen hoppas att polaris sverige får ordning på sina priser till 2015 för inte kommer man sälja många displayer för 12600kr + monteringsdetaljer...

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.151
24
38
Pris på polarissidan kostar den 799dollars, vilket blir ca 12600kr omräknat till svenska polarispriser.
Förmodligen jag som e dum men hur tänkte du där? lägger de på 5000 extra bara för att? :)

nille

Aktiv medlem
14 aug 2004
60
0
6
Det skulle jag tro att dom gör!!
Förstår dock inte varför man ska behöva vänta två veckor till för att få veta priset, ska man på polaris Sverige först se vad konkurenterna sätter prislappen på innan dom kan prissätta sina egna maskiner?

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.169
1.004
113
Stora Blåsjön
Förmodligen jag som e dum men hur tänkte du där? lägger de på 5000 extra bara för att? :)
Har jämfört Butikspriser i USA mot butikspriser i Sverige och då hamnar man på ett dollarpris på knappt 16kr/dollarn. Ja det är helt galet!
Givetvis måste man lägga på svensk moms och tull på USA priset men fortfarande skiljer det ca 50%...

Mulleson

Välkänd medlem
7 apr 2009
1.018
2
38
Luleå
Det som är värst är att en skoter som kostar 12500 dollar listas för 139000 sek här hemma det ger 11.2 kr för en dollar.

En beltdriverem för 190 dollar kostar hela 3400 sek! Det blir 18 kr för en dollar!

Det är ett ända stort skämt.

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
joo polaris kommer tappa kunder tror jag då ingen har råd att köpa nya grejjer till skotern tyvärr är det så att dom flesta tjänar ganska bra på köpa det direkt från usa även om man får tulla på det kan det vara halva priset på en del grejjer

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.151
24
38
Har jämfört Butikspriser i USA mot butikspriser i Sverige och då hamnar man på ett dollarpris på knappt 16kr/dollarn. Ja det är helt galet!
Givetvis måste man lägga på svensk moms och tull på USA priset men fortfarande skiljer det ca 50%...
misstänkte att det var någonting liknande :)

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
joo polaris kommer tappa kunder tror jag då ingen har råd att köpa nya grejjer till skotern tyvärr är det så att dom flesta tjänar ganska bra på köpa det direkt från usa även om man får tulla på det kan det vara halva priset på en del grejjer
Polaris är långt ifrån ensamma om att vara dyra på reservdelar och dylikt, tvivlar att många slutar köra polaris eftersom att dem inte har råd med nya a-armar.

Crusty077

Välkänd medlem
25 feb 2013
246
4
18
Gävle
Värst av alla måste väl ändå vara Arctic när det kommer till reservdelspriser? Hoppas frihandelsavtalet mellan EU och USA blir verklighet inom kort.

mr-cave

Välkänd medlem
17 nov 2010
156
0
6
Gagnef
Det som är värst är att en skoter som kostar 12500 dollar listas för 139000 sek här hemma det ger 11.2 kr för en dollar.

En beltdriverem för 190 dollar kostar hela 3400 sek! Det blir 18 kr för en dollar!

Det är ett ända stort skämt.
Räknar man på det så kommer ju PRO RMK 163" att gå för 152 tusen... 155" marginellt lägre. För lite dekaler å lull lull... Men inga nyheter egentligen. Känns lite som vw´s LX segment... varsågod vi säljer ut våra sista karosser i den här serien med lite extra utrustning men det kostar extra. :eek:hwell:

Skulle man gå på askers 16kr/ dollarn är vi uppe på 217 tusen... :nuts: