Skrev inte jag ett svar på detta i tråden där du undrade om denna maskin?Nån som vet om det uppdaterats något i 800cfi motorn senaste åren? bokade en swb assault igår med 800cfi. tänkte om det är samma skräp som för några år sen? problem med stakar kolvar osv...
Hade detta varit faktum skulle det definitivt vara färre som åker runt på dyra maskiner.Jag tror det handlar om att det är för billigt att låna pengar. Folk som nyss skaffat jobb köper en sprillans ny skoter på lån istället för att betala den för egna pengar.
Hade folk som endast kunde köpa skoter för egna pengar hade färre köpt nytt och beggpriserna hade varit snäppet högre.
oj sorry! hade lite för bråttom där. Men nu vet ja att motorn blev förbättrad. tack. =)Skrev inte jag ett svar på detta i tråden där du undrade om denna maskin?
Först amorterar man ner till 30% och sen ner till 50%??? :blink:På bostadsmarknaden kommer ju amorteringskrav fr o m 1aug 2015.
Nu blir det svårare att köpa en för dyrt hus när du måste amortera 2% av lånet per år till 70% av lånet är betalat och därefter 1% per år till 50% av urspungslånet...
tillbaka till topic, kedjehus vs remdrift? är skillnaden så enorm som man kan läsa och höra folk säga?
Det jag menar är att om du köper en ny skoter så kostar det kanske 3-400kr mer per månad att äga den än om du cashar den. Det gör att fler "har råd" och det blir fler skotrar på beggmarknaden. Fler skotrar på begmarknaden gör att det finns mer utbud och priserna sjunker.Hade detta varit faktum skulle det definitivt vara färre som åker runt på dyra maskiner.
Kanske skulle införa detta på alla saker man köper, bilar, hus osv så att priserna sjunker en aning, hade varit trevligt iaf på bomarknaden där priserna är i överkant allt som oftast=O)
Förstår givetvis att hus och skoter inte går att jämföra på detta vis så är skrivit med glimten i ögat.
Först amorterar man ner till 30% och sen ner till 50%??? :blink:
Vårat gäng består av både belt och kedjedrivna maskiner.tillbaka till topic, kedjehus vs remdrift? är skillnaden så enorm som man kan läsa och höra folk säga?
Hade bara lite problem med logiken. När man betalt 70% av lånet så har man ju redan belalt 50% av ursprungslånet eller!?
Nu var det ju ganska precis det han skrev? Han sparade in några ord motför dina meningar bara?Hade bara lite problem med logiken. När man betalt 70% av lånet så har man ju redan belalt 50% av ursprungslånet eller!?
Gissar att du menade 2% årligen ner till 70% återstår och därefter 1% årligen tills 50% återstår, därefter gissar jag att det inte längre finns ngt krav på amortering.
Rent matematiskt och sett med mekanik-ögon så har jag extremt liten tro till alla dessa sagor om remväxlarnas förträfflighet. Tror det är mer en fråga psykologi, har man betalt flera tusen för en eftermarknadskonvertering så VILL man verkligen den ska vara bra också.Vårat gäng består av både belt och kedjedrivna maskiner.
Pro RMK -12, -13, Scandibeast
Vi märker ingen skillnad...
om nu QD hade varit så mycket bättre så hade det suttit på alla nyare polaris men som sakt har också folk med både med o utan o jag mår då inte dåligt att gå tillbaka till kedjehus igenVårat gäng består av både belt och kedjedrivna maskiner.
Pro RMK -12, -13, Scandibeast
Vi märker ingen skillnad...
I min enkla värld är det skillnad på att ha betalt 70% av en summa eller att ha 70% av samma summa kvar att betala, men jag kanske är petig..Nu var det ju ganska precis det han skrev? Han sparade in några ord motför dina meningar bara?
Samma teori som mig då.Rent matematiskt och sett med mekanik-ögon så har jag extremt liten tro till alla dessa sagor om remväxlarnas förträfflighet. Tror det är mer en fråga psykologi, har man betalt flera tusen för en eftermarknadskonvertering så VILL man verkligen den ska vara bra också.
Jag har i ärlighetens namn inte provkört en QD-maskin så jag kan ju inte gå från 99% säker till 100 att det är en ploj men sålänge Polaris inte sätter dit en sträckare så köper jag ingen maskin med QD heller! En sträckarlös kuggremsväxel är lika klokt som en enhjulig hjullastare.