Ja.Någon som beställt Pro Rmk 800 155" i Svart/Silver och hämtat sin?
Ja.Någon som beställt Pro Rmk 800 155" i Svart/Silver och hämtat sin?
Lyfte exakt den frågan med en handlare tidigare i veckan, utifrån att Arctics garanti börjar gälla from 1/1 oavsett när man tar ut skotern under hösten.Börjar garantin att gälla från och med den dag du hämtar ut den?
Det är en bra lösning Arctic har tycker jag.Lyfte exakt den frågan med en handlare tidigare i veckan, utifrån att Arctics garanti börjar gälla from 1/1 oavsett när man tar ut skotern under hösten.
Dom lär ju vilja ha betalt så fort som möjligt också. Att agera mellanlager blir rätt dyrt.Det blir ju ett problem för handlarna om folk som beställt nya maskiner inte vill hämta ut dom innan säsongen är igång. De behöver ju kunna leverera ut maskiner vartefter dom blivit ihopmonterade, så det finns plats när fler maskiner anländer. Handlarna har ju inte obegränsat med utrymme att förvara nya maskiner på...
Detta löses ifall man sätter ett gemensamt slutdatum för garantin.
Nej man betalar när man hämtar ut maskinenDom lär ju vilja ha betalt så fort som möjligt också. Att agera mellanlager blir rätt dyrt.
Har iofs aldrig köpt en ny maskin men inte betalar man väl i förväg? Eller?
Brand eller stöld täcks ju inte av garanti, så det spelar nog mindre roll...Garantin börjar väl gälla från första regdatum. Alltså du den skrivs över från åf till köparen. Så problemet blir ju om det händer nått med maskinen (brand,stöld) då maskinen står hos kund med åf står som ägare och har försäkring.
Återigen.Återigen, så länge Polaris fortsätter med sin nuvarande policy är det ju ett ickeproblem. Den dagen det börjar ifrågasättas vilket datum skotern blev regad första gången kommer jag att vägra hämta ut ett nyköp förrän jag har möjlighet att faktiskt kunna köra, idag är jag lugn!
Garantin registreras av handlaren i nåt system, jag fick lite bonustid på min 13' maskin eftersom handlaren glömt regga, så det gjordes inte förrän vid första service...Garantin börjar väl gälla från första regdatum. Alltså du den skrivs över från åf till köparen. Så problemet blir ju om det händer nått med maskinen (brand,stöld) då maskinen står hos kund med åf står som ägare och har försäkring.
Som tidigare nämnds så är inte heller jag orolig för om jag har garantin från 1nov eller 1jan. Dels så är det inte många mil som körs före årsskiftet och sen har jag då aldrig haft problem med polaris och goodwill på kända fel.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
om du läst tråden så finns det bara några inlägg bakåt jo det har vi märktNågon som har bokat en early snowcheck pro rmk 800 2016
Sett att dom har bytt förg sättning ???
Trevligt, stämmer färgerna?Kunde fått min idag men alla tillbehör hade inte kommit så får skjuta på hämtning en vecka typ. Men själva skotern har ja varit o kikat på!