Polaris 2016

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Jag har då kört 22 mil utan några tendenser till problem eller trasiga a armar. Det enda problemet jag har just nu är att jag blir mobbad av mina polare för att jag var dum och köpte en polaris. Innan vintern är slut så får vi väll se vem som valde rätt märke.
Kör dom fast, så åk och parkera lite högre än vad dom står och sätt dig och fika medans dom sliter.

Sen frågar du vem som valde rätt. ;)
 

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
Någon som fått felkod Err 520335 på sin Axys?

På väg hem från körningen idag så började den fel meddela och motorlampan lysa/blinka för att sedan lysa permanent 30 min. Därefter gick den felfritt 15 min för att sedan lysa åter osv!
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Svaret fanns bara en googling bort...frun påstår att slöhet är en av mina sämre egenskaper, och hon verkar vara nåt på spåret där.
Nån som är sugen på en originaldyna från en vit Axys RMK? ;)
Har ju kört med WPR:s 2" lowriderdyna på tolvan, och efter det känns det som man sitter på ett köksbord på axysen-högt och brett!

Visst är det antagligen bara en vanesak, men fördelen med lågdynan är att den faktiskt går att skjutsa på, jag är såpass kort (framförallt jäkligt korta ben i förhållande till rygg...) att transporträckor med ett av barnen bakpå funkar.

Edit, skulle försöka bifoga en bild, men klarade inte att förminska storleken (har inte tid att hålla på att greja vid datorn just nu)
 
Last edited:

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
Någon mer än jag som upplever axysen som otroligt slö?

Vägrar lyfta skidorna över småbäckar, "brölar"/ låter lite sur på full gas, får lov att ta omtag på gasen för att den ska låta som den tänder ordentligt och när den går "bra" så har jag inte sett mer än 8100rpm på mätaren och det var rakt fram på en älv i minimal snö. Men valigast är att jag har ca: 7900rpm oavsett förhållande.

Är det bara inkörningen som spelar spratt med mig? Har era gjort lika för att sedan bli bra?

Överväger starkt att byta in den mot en -15
 

morris

Välkänd medlem
1 jan 2000
567
3
16
Gällivare
Tycker min är rapp å fin, riktigt bra gassvar å för att vara en mopedmotor trycker den på helt ok. Håller den bara ihop så lär jag vara nöjd i vinter.
Än så länge är det bara framlampan som jävlas. Har bara halvljus just nu...
 

tmk_88

Välkänd medlem
16 jan 2012
152
0
16
norrbotten
Någon mer än jag som upplever axysen som otroligt slö?

Vägrar lyfta skidorna över småbäckar, "brölar"/ låter lite sur på full gas, får lov att ta omtag på gasen för att den ska låta som den tänder ordentligt och när den går "bra" så har jag inte sett mer än 8100rpm på mätaren och det var rakt fram på en älv i minimal snö. Men valigast är att jag har ca: 7900rpm oavsett förhållande.

Är det bara inkörningen som spelar spratt med mig? Har era gjort lika för att sedan bli bra?

Överväger starkt att byta in den mot en -15

för guds skull kontakta din ÅF för garantiärende ifall den går så dåligt, istället för att byta till en äldre. :) har 4 polare som köpte rmk axys i vinter.. dessa är då pigga som fan. en av dom surade dock under inkörning men gick bra sen.
 

Tengil

Välkänd medlem
23 mar 2005
824
48
28
Dvärsätt, Jämtland
Har också en sks..tycker inte att den går dåligt på nåt sätt men lyfter skidorna gör den inte. Vad har du för matta? Tror att 2,25" peak i kombination med extremt fluffig och lätt snö är ett dåligt recept för lyfta-skidor-skoter...
 

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
för guds skull kontakta din ÅF för garantiärende ifall den går så dåligt, istället för att byta till en äldre. :) har 4 polare som köpte rmk axys i vinter.. dessa är då pigga som fan. en av dom surade dock under inkörning men gick bra sen.
Har kontaktat dom, väntar på tid, därför jag skrev här och frågade om nån annan upplevt samma sak medans jag väntar.

Tengil: har peak matta, har även det på min swba och den går som ett troll oavsett snö, provade den även i samma område samma dag och den både lyfte skidorna och stack iväg med en jäkla fart på direkten. Mena inte åka rulle utan man vill ju gärna få bort lite vikt från skidorna när man korsar tex en bäck, men det vägrar den.

Även om jag inte har allt toppvarv så ska den ju inte vara så slö upp i varv som jag upplever den, E-tec känns ju som en dragster i jämförelse.
 
Last edited:

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Någon mer än jag som upplever axysen som otroligt slö?

Vägrar lyfta skidorna över småbäckar, "brölar"/ låter lite sur på full gas, får lov att ta omtag på gasen för att den ska låta som den tänder ordentligt och när den går "bra" så har jag inte sett mer än 8100rpm på mätaren och det var rakt fram på en älv i minimal snö. Men valigast är att jag har ca: 7900rpm oavsett förhållande.
Låter som ecu'n är i limpmode. Då öppnas ej sista läget på avgasventilen så den stryps. Bara kontakta ÅF för detta är ett rätt vanligt problem. Dra en googling på "low rpm axys" så får du veta lite mer.