Men jag får ju stämpeln!!!! 1 servicen ingår hos min åf, ska det va så svårtDu får minst 2200 kr mer för den när du säljer om du kan visa upp stämpeln!
Men jag får ju stämpeln!!!! 1 servicen ingår hos min åf, ska det va så svårtDu får minst 2200 kr mer för den när du säljer om du kan visa upp stämpeln!
Nu har jag bara erfarenhet av kylarna på pro-ride, men det är inte stor skillnad mot axys. Men det blir en jäkla stor skillnad på kylförmågan när man har den främre kylaren.Hur lätt går en pro rmk varm om det är lite hårdare, är det väldigt stor skillnad mot en sks?
Det står på insidan av sidokåpan på variatorsidan!Nog kör man axys 800 på non ethanol-läget?
Min maskin står nu på eth-läget.
Hur var det man gjorde för att ändra?
Det är det som är problemet på alla dagens 2taktDet känns som att skotern min går väldigt dåligt just nu.
En 2016 axys.
Vet inte hur jag ska förklara problemet riktigt men den känns allmänt seg.
Känns som att den bara går på två cylindrar?
Mvh,
D
Tänkte dra ett aprilskämt men jag misslyckades totalt...Förmodligen går den bara på två cylindrar, det är mycket mycket vanligt.
Skämt åsido, beskriv symptomen lite bättre. Tyvärr är det inte ovanligt att Polarisar går på EN cylinder och då finns det ett gäng anledningar du kan kolla upp. Spridarfel tycks tex vara standard...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jag tyckte skämtet var skitbra, men nästan roligare ändå den ofrivilliga komiken som uppstår när det svaras seriöst men lite överseende )Tänkte dra ett aprilskämt men jag misslyckades totalt...
Den går bra. Däremot så är det ont om körning nu...
Termostaten öppnar strax över 50 grader, du skriver ju själv att den normalt ligger på 55. Då är det termostaten som reglerar.Upplever inget konstigt med mina dämpare i varje fall, hur hårt/löst har du ställt dom?
En annan fråga.. Är det nån som vet när termostaten öppnar på SKSen? I morse var det ju pansarskare i kombination med pulkdragning och tempen visade upp mot 80 grader utan att tempmätarn lös? Jag fegade ur och stannade och kastade snö på kylarna men man undrar ju.. Normalt ligger han ju på ca 55 grader.
termostaten är nog helt öppen vid cirkus 55 grader, men det är ingen fara fast tempen kryper upp mot 95 grader iaf, egentligen är det ingen fara förens det börjar koka och strax under kokpunkten, och det är väl mellan iaf 110-120 grader. däremot så tappar man effekt enligt vissa kunniga här över ca 55 grader (dock gamla motorn) och även jag har märkt nu i påsk att man tappar lite varv då den är över 55 grader. men jag vet inte varför, om den sänker tändningen eller vad den pysslar med.Upplever inget konstigt med mina dämpare i varje fall, hur hårt/löst har du ställt dom?
En annan fråga.. Är det nån som vet när termostaten öppnar på SKSen? I morse var det ju pansarskare i kombination med pulkdragning och tempen visade upp mot 80 grader utan att tempmätarn lös? Jag fegade ur och stannade och kastade snö på kylarna men man undrar ju.. Normalt ligger han ju på ca 55 grader.
termostaten är nog helt öppen vid cirkus 55 grader, men det är ingen fara fast tempen kryper upp mot 95 grader iaf, egentligen är det ingen fara förens det börjar koka och strax under kokpunkten, och det är väl mellan iaf 110-120 grader. däremot så tappar man effekt enligt vissa kunniga här över ca 55 grader (dock gamla motorn) och även jag har märkt nu i påsk att man tappar lite varv då den är över 55 grader. men jag vet inte varför, om den sänker tändningen eller vad den pysslar med.
men är ingen fara med vattentemp på upp över 90 grader
jo, slidsen, iaf på min maskin börjar bränna fast innan motortempen gått upp så mycket att man börjar tänka på att den kanske går varm. jag kör utan isrivare, tycker det fungerar bra ändå, och fast man känner att det börjar bränna fast så har dom inte nötits nämnvärt nå på 300 mil, vet dom som fått byta 2 uppsättningar slides på 400 mil på ett annat märke så jag tycker inte det är ett problemMen är det aningen dåliga förhållanden så att det blir dålig kylning så att tempen går upp så brukar det gå lite hand i hand med att det kan börja lukta bränt om "slidsen".
Nu har jag en PRO-RMK men isrivare kanske kan vara bra på en SKS-Axys med vid hårdskare.