Inte för mig, pratade med min ÅF tidigare och dem hade ingen läsning.någon lösning på drivaxel problemet?
Har du också problem?
Inte för mig, pratade med min ÅF tidigare och dem hade ingen läsning.någon lösning på drivaxel problemet?
Verkar vara en väldigt slapp ÅF, då ÅF får betalt av polaris att fixa sådant om det är lösningen.Är de inte bara att pressa om drivhjulen? Vilken ÅF är så tafatt? :/
Tjena!
Har fortsatt problem med lågt varvtal (enligt mig).
8200 ligger jag på och polaren ligger 8300.
Det känns och nästan hörs att hans skoter är vassare. Jag saknar det där lilla extra i slutet.
Inga mods eller dylikt gjorda som ska påverka varvtalet.
Halp!
Antar att en förhoppningsvis ganska enkel lösning är att köpa ett vkit.
Hade bara velat veta om någon upplevt samma problem!
du är inte ensam, jag har gjort tamefan allt för att få skotern att gå som den ska. är första maskinen som är totalt omöjlig att ens få att övervarva eller gå som den ska. håller jag fullt varvar den 8000, släpper jag tillbaka gasen 10mm varvar den 8200 konstigt nog dock ändå för lite saknas ju 200rpm för att ens nå peak av en pipa.
Base 0.700
Idle 0,940
WOT 4,37volt
saker som jag gjort:
*16 programvara
*17 programvara
*synkat avgasportsmotor
* bytt relän.
*justerat tps både hos åf och sedan själv med multimeter är inställd exakt.
* slp system
*spi system
*orginal avgas
* powercommander med tändning
* orginal variatorer
* kravall kit med vardera helix vinkel, tomma mtx 71g, mtx +2g,mtx 2+1g
* epi 68g vikter med almond fjäder, dessa 2 setuper med team guld fjäder 45lbs hårdare varvar inge mer, märker ingen skillnad heller på brantare eller flackare slutvinkel på helix. inom 2graders skillnad.
* kört i 10cm snö till 120cm snö, alla olika höjder, 0-800möh temperaturer från +1 till minus 10.
Spännande, återkom med resultat!Jag tror vi har hittat felet på hans maskin. Han kommer riva den nu och kalibrera in TPS värdena en gång till. Hans maskin ligger på för hög volt(4.37v) på 100% TPS. Måste få ner den under 4.3v annars slår en säkerhetsfunktion i styrsystemet in och fetar på å sänker tändning.
Så blir för han att sänka base volten och försöka komma under 4.3v på 100% tps. Det är nog lösningen!
Gissa på det : )Det är typ det som du skriver...kedje&matt spänning/kontroll är väl annars utöver byte av oljan&fetta boggie det viktiga, sen ska det ju checkas en massa punkter.
Men köp en BRP igen så vi slipper ditt gnäll. Dom är ju så bra, förutom den du hade då som motorn rasade på efter 30 mil och den du hade som fick gashäng på gårdsplanen... men det var väl förarfel också som vanligt när det gäller BRP.Passformen är väll som med det mesta som kommer från Jänkelandet d.vs att det är åt helskotta.
Min Axys har också lite dålig passform, knappast som på Freeriden där alla kåpor kan öppnas och stängas utan att behöva "vålda"