Verkar ju skilja mellan maskinerna, min Pro-ride har perfekt passform på didokåporna, men en kompis 12 Pro-ride hade passiv passform på sidokåporna, dom var dessutom betydligt mycke sladdriga mot mina kåpor
Passformen på axysen är ju 100%, går inte å få bättre.Passformen är väll som med det mesta som kommer från Jänkelandet d.vs att det är åt helskotta.
Min Axys har också lite dålig passform, knappast som på Freeriden där alla kåpor kan öppnas och stängas utan att behöva "vålda"
Har ni löst problemet! har samma fel på min!Jag tror vi har hittat felet på hans maskin. Han kommer riva den nu och kalibrera in TPS värdena en gång till. Hans maskin ligger på för hög volt(4.37v) på 100% TPS. Måste få ner den under 4.3v annars slår en säkerhetsfunktion i styrsystemet in och fetar på å sänker tändning.
Så blir för han att sänka base volten och försöka komma under 4.3v på 100% tps. Det är nog lösningen!
Dessa är det bara halva kostnaden för:Samma problem här, 3 isrivare på 3 dagar. Går i samma tankar då det inte direkt lockar att behöva punga ut med 954:- för ett par isrivare var och varannan vecka.
Inga problem men man får köpa ett par nya dåGår det att backa med dom där då?
Hehe, jo misstänkte detInga problem men man får köpa ett par nya då
Testa att lasta motorn lite mer med tyngre vikt alt en primärfjäder med lägre sluttryck. Hade precis samma fenomen med en rev 05 för många år sedan. Satt ett dynamo Joe variatorkitt på den. Fick hjälp av honom och han beskrev fenomenet men "pipe surge". Finns att läsa om på hans sida. Var skitiriterande att skotern gick bäst på 3/4 gas. Enkelt att testa!Tjena!
Jo, jag har följt din tråd stenhårt på Snowest.
Du ligger hästlängder före mig med att testa olika grejer också dessutom.
Ligger på 8150 nu, släpper jag upp gasen lite så når jag med lite tur 8250...
Då du dessutom testat med SLP/SPI system så är det helt otroligt att du inte når mer än 8200rpm med pipa.
Eftersom att du testa olika pipor osv så antar jag att du dubbelkollat att allt är tätt också? dumfråga...
Det var nämligen en av sakerna jag tänkte testa imorgon, täta om allting på avgassidan.
Har du testa köra non-ethanol och ethanolläget?
För mig gör detta ingen skillnad alls.
Kör polaren non-ethanol däremot varvar hans skoter 200rpm mer. Dvs säga 8500~ ist för om han då kör ethanolläget så ligger den på 8300~.
Polaren kör SLP burk endast och hans ligger på 8450-8500 nu, med lite mer vikt och annan primärfjäder. Hans drar förbannat mycket mer vid 8400~ och just nu känns det som en drömsiffra för mig/oss.
Såg på det andra forumet att du eventuellt skall byta ECU, något nytt om det från ÅF/Polaris?
Hörde en liten fågel viska (Davajn) om att du skulle testa med "kylsprej" också, gav inget?
Känner mig riktigt uppgiven nu när jag läst vad du gjort och vad jag hade tänkt göra.
Kan ju hända att vi ändå likförbannat - på något konstigt sätt, har olika fel.
Men det låter inte som det.
Frustrerad nå jävulskt.