jag skulle också vilja se en trippel men man får nog fortsätta drömma dåSäger som tidigare år, en SKS triple, i samma chassie som dagens sks 155". Vet att det är tvärs emot vad tillverkarna försöker, men tänk så fränt med en 2t triple med pipor som får tala ut i en brant backe bland tallarna och granarna
Det tråkiga med en trippel i det chassiet är väl att variatorn lär kika ut ur kåporna...Säger som tidigare år, en SKS triple, i samma chassie som dagens sks 155".
Jo är nog inte mycket till spelrum. Men lik förbannat fräntDet tråkiga med en trippel i det chassiet är väl att variatorn lär kika ut ur kåporna...
Håller med, och då skulle man slippa sjöblöta kläder och skor pga vattnet som rinner ner längs Tunneln far på täckbyxorna och dom blir som isklumpar runt skornaEn önskan jag har på framförallt lössnömaskinerna är flytt av kylarna i tunneltaket.
Idag sitter ju kylarna ute i hörnen på tunneln.
Det medför att snön på utsidan av tunneln smälter, vattnet rinner sen ner och fryser till is på fotstegen.
Bakre delen av fotstegen och bakre bogginfästningen brukar ju också vara helt istäckta.
Det bästa vore en kylare i mitten av tunneln, som slutar vid tankens bakkant.
Då skulle man minimera isuppbyggnad.