Ren gissningslek från mig. Men den amerikanska motorbyggaren som drog igång det hela tog nog i från tårna.
Tycker det är uppenbart att det finns svagheter i konstruktionen eller i alla fall delar som underlättar att det blir fel. Men just att Polaris skulle byggt motorer som är feldesignade känns oerhört konstigt med den historia dom har.
Sen återstår väl fortfarande att se om det är en kolv & skirt ätare eller inte, lär väl upptäckas när alla närmar sig 300mil eller dyl.
Har lite svårt för mannen som gett upphov till allt då han snackar så otroligt mkt skit om alla som inte är honom själv. Han dömde även ut att tätningen mot lagren sitter mot vattenpumpsdrevet och inte på "utsidan" centerlagren. Och han gav till viss del bra förklaring på det. Men då jag frågade hur han kan anse att det är mer eller mindre direkt förödande då både A-C och BRP kör på det viset gav han inget bra svar på.
Verkar ju rasat några Ctec också på andra sidan pölen, så allt är väl egentligen som vanligt. Snöskotrar är skit. =)
Ja, man får ju inte glömma att Dan på Indy-speciality driver en firma som renoverar motorer. Så hans intresse i detta är ju högst partiskt. Fast han gör ju å andra sidan förjävla bra produkter!
Tanken är att jag ska hinna 300mil iår. Men de ser inte riktigt så lovande ut såsom säsongen varit. Hinner jag upp över 300mil så kommer jag göra en leakdown på motorn och sedan öppna upp och kolla skicket.
Vill verkligen behålla denna maskin till nästa år då jag tänkt ha det lite som en hillclimb räser och sedan köpa mig något nästa år som får agera pudermaskin till ride and seek tävlingar.
Dom motorer jag tittat på som haft lagerhaverin ser dock jävligt bra ut invändigt. Dock har dom ju inte gått så fruktansvärt långt heller!
Precis som du säger. Snöskotrar överlag är skit... Å andra sidan är det väldigt kraftfull & lätt leksak!
Alla skotrar har problem. Att t.ex komma å säga att yamma/arctic är det driftsäkraste någonsin t.ex är ju verkligen inte att berätta hela sanningen.
1 månad för å byta kedjehus då dom har problem att hålla med delar, eller en arbetsdag för å renovera en bottendel på patriot 850. Jag vet vad jag väljer iaf!
Och med Brp får man vänja sig med å byta s-moduler, magnapuller, shottar, bukplast och lukta på gummi hela tiden.
De är ju pest eller kolera vad än man väljer!