Det är ju superhemligt ju! jag kör med blå primärfjädern 150/310 Och vart epi belly buster 70gr, funkade även med orginal 72gr men då låg varvet ca 50 varv lägre.Förstår väl jag med tänkte mer exakt vad han satte i för någonting
Det är ju superhemligt ju! jag kör med blå primärfjädern 150/310 Och vart epi belly buster 70gr, funkade även med orginal 72gr men då låg varvet ca 50 varv lägre.Förstår väl jag med tänkte mer exakt vad han satte i för någonting
Hittar dom inget fel på den?Patrioten min fortsätter skörda stift på pto även efter justerat gap till 0.5.....
Lämna in den och låt dom gå igenom allt.Patrioten min fortsätter skörda stift på pto även efter justerat gap till 0.5.....
Lämnar in den imorgon men på torsdag ska jag ha be skoter! Väntas närmare halvmeter i mitt hemfjäll!Lämna in den och låt dom gå igenom allt.
Min partiot har funkat som en klocka i ca 90 mil med både den gamla och nya mappningen.
Hoppas att dom får till den, min är ur leken nu.....Men allt har löst sig till det bättre.....Lämnar in den imorgon men på torsdag ska jag ha be skoter! Väntas närmare halvmeter i mitt hemfjäll!
Vart de en cat?Hoppas att dom får till den, min är ur leken nu.....Men allt har löst sig till det bättre.....
Låter som din vattentempgivare är boven i dramat.Lämnat in min nu.. Min pidd har aldrig visat warning cold engine eller något vid kallstart.. Skulle gå igenom skotern och tydligen få en annan ny mapp som inte ännu kommit ut (?) hoppas den slutar släcka stift men försätter gå problem fritt när den kommit igång...
Jaså? Den har fått för mig att dom maskinerna som haft dåligare givare ALLTID visat cold engine? Skotern brukar ligga på 30-35 grader i lössnö. Gått bra förutom stiftsläckningenLåter som din vattentempgivare är boven i dramat.
Polaris har bytt givare till nästa år, då årets givare verkar vara av väldigt varierande kvalité!
Hört flera maskiner som gått som en påse skit pga givaren.
Undra om vi passerade er då vi korsa vallån min låter också illa när jag bromsar nerför. Är tydligen mer eller mindre alla som gör så. Ska försvinna om du spänner mattan till fiolsträng.Var till blåsjön i helgen och min summit havererade första dagen så jag fick låna kompisens Polaris 850 så helgen blev inte helt ödelagd...men jag har trots en heldag i ravinerna inte blivit helt övertygad om vad man ska köra Vi spenderade nästan hela dagen på skrå men det var inget roligt före tyvärr. Jag brottades ganska mycket med vertikalstyrningen (mestadels när jag stog upp kom jag på efter ett tag) och att jag inte kunde styra den med kroppen på samma sätt som med min summit så det blev en och annan felbedömning med tillhörande kast då den inte gjorde som jag är van...man ska nog köra några dagar i lämpligare (lättare) terräng och lära sig maskinen innan man ger sig på det där. Skråkörningen gick hyffsat men allt annat tyckte jag blev lite hipp som happ...så självförtroendet fick sig några törnar men det var kul ändå. Men jag vet inte om jag byter sida ännu...summiten är för den körning jag gör huvudsakligen roligare då det är flackare terräng hemmavid...kanske en Khaos...måste nog prova en sån i allafall.
Men hursomhelst...vad är det i polarisarna som låter när man kör utför. Oftast när man bromsat och släpper upp. Vi hade 4 st 850 (3 st 163or med beltdrive och 155an som jag körde utan beltdrive). Det lät ju som att det kuggade över eller nåt liknande på alla maskinerna.
Jo, det är ju det som är grejen...man måste lära sig maskinen man hade tänkt köra. Sen är man ingen demon oavsett så hårt före och annan maskin så blev det ju inte bättre. Å andra sidan kanske jag inte hade kört så mycket bättre med min egna maskin. Det jag hade mest problem med var faktiskt att när man fick en del kast pga av det hårda föret så är jag van att korrigera det på ett vist sätt med kroppen på summiten och på polarisen fick jag ingen respons alls eller alldeles förmycket respons så det blev tokigt oavsett. Man måste helt enkelt ha mer mil i kroppen. Det är helt olika skolor att köra dessa märken.Vet en släde som visade bra temp siffror 99% av tiden. Sen helt plötsligt kunde den slå på -XXX siffror i några sekunder å sen hoppa tillbaka. Då blir dom stentokiga.
Kan ju vara att du inte märkt att den hoppat till så där. T.ex om du startar skotern och låter den gå på tomgång för å bli varm medans du håller på med annat.
De är inte bara bara att hoppa över på en polaris eller en summit för den delen å tro man ska vara krister brant.
Jag kan t.ex inte hoppa på en summit eller lynx för jag tycker dom e helt horribla å köra. Skidorna far å studsar när man skråar/burkar och den är allmänt lynnig i beteendet.
Polarisen kan man ju in och ut så man känner dess begränsningar, inga... hehe
Skämt åsido! Man lär sig köra allt bara man ger de lite tid.
Vanesak helt enkelt!
Angående oljudet så måste ni spänna mattorna! Polaris ska ha rejält spända mattor. Betydligt hårdare än vad man tror.
Jag har ingen koll på vad ställena hette men på fredagen mötte vi ett gäng på 16 skotrar på södra sidan av blåsjön, var det ni? På lördagen körde vi mot ankarvattnet. Vi såg inte så många maskiner faktiskt vilket förvånade mig lite. Å andra sidan var det ju kasst före.Undra om vi passerade er då vi korsa vallån min låter också illa när jag bromsar nerför. Är tydligen mer eller mindre alla som gör så. Ska försvinna om du spänner mattan till fiolsträng.
Nä då var de inte oss tittar på filmer från helgen. Jävlar va det rasslade om min på skrå.. Har en 2.6 med belt drive. Vad kan de vara? Den kuggade inteJag har ingen koll på vad ställena hette men på fredagen mötte vi ett gäng på 16 skotrar på södra sidan av blåsjön, var det ni? På lördagen körde vi mot ankarvattnet. Vi såg inte så många maskiner faktiskt vilket förvånade mig lite. Å andra sidan var det ju kasst före.
Snö på remmen brukar kunna låta riktigt illaNä då var de inte oss tittar på filmer från helgen. Jävlar va det rasslade om min på skrå.. Har en 2.6 med belt drive. Vad kan de vara? Den kuggade inte
Snö på remmen brukar kunna låta riktigt illa