OT... man eldar upp den i pannan så huset blir varmtUrsäkta OT....
Vad gör man med en sådan matta ?
Kapar man ned kammarna eller slängs mattan ?
OT... man eldar upp den i pannan så huset blir varmtUrsäkta OT....
Vad gör man med en sådan matta ?
Kapar man ned kammarna eller slängs mattan ?
Man måste väl få säga vad man själv tycker eller, eller är det bara ambassadörer och branschfolk som får uttrycka sig??Att stå på hoppa mellan två maskiner på en roadshow är ju inte riktigt ett ärligt test.
De är ju ute i skogen du märker skillnad där du får ligga å zickzacka mellan träden.
Men jag ljuger väl då...
Nu lägger vi ner den här diskussionen för jag tror den kommer leda ungefär ingenstans.
Ja gör jättegärna det är intresserad av att veta.Självklart får alla uttrycka sig vad dom känner! Var inte så jag menade det. Detta är dock något som man kan djupdyka i en evigheter utan att bli klok.
Då är de bättre låta de vara till var och en att bedömma vad dom känner.
Så pass mycket som man kan skriva om detta ämne så borde det haft sin egen tråd, "QD vs Kedja".
Kan ta en bild på viktskillnaden mellan drev+kedja vs qd drev å rem när jag kommer hem. Har allting liggandes löst på en hylla.
Men då lägger jag upp det i en egen tråd
Fixar de imorgon!Ja gör jättegärna det är intresserad av att veta.
Har EU möjligen någon aning vad som skulle krävas för att bygga om kedja till QD för att prova? Drivaxel plattan mot motorn och drev eller är det något mer?
Jag körde ju naturligtvis skotrarna, och zickzackade en del.Att stå på hoppa mellan två maskiner på en roadshow är ju inte riktigt ett ärligt test.
De är ju ute i skogen du märker skillnad där du får ligga å zickzacka mellan träden.
Men jag ljuger väl då...
Nu lägger vi ner den här diskussionen för jag tror den kommer leda ungefär ingenstans.
Saxat från https://www.snowtechmagazine.com/500-mile-test-report-2020-polaris-rmk-khaos/Har nån koll på vad exakt som skiljer en Khaos boggie från en vanlig rmk? Dämparna såklart men annars? Lär vara assaultens skenor har jag läst nånstans men är det den boggien rakt av eller är det mer som skiljer? Sitter den lägre i chassiet? Andra hål i tunneln? Eller är svingen annars?
Som jag förstår det bygger du och sedan anger du vilken handlare du vill köpa av, får pris av denne. Osäker på om du kan skicka till flera, misstänker att det inte är fallet.Om man bygger en skoter på Internet och skickar in.
Får man då ett pris av handlaren som man får diskutera?
Kan man skicka till flera handlare samtidigt?
Saxat från https://www.snowtechmagazine.com/500-mile-test-report-2020-polaris-rmk-khaos/
What exactly gives it a more lively feel?
Polaris allowed the front of the skid to sit a little farther out of the tunnel compared to the rest of the mountain line. This was accomplished by using a longer limiter strap, a longer front track shock and letting the rails run straighter. The front arm stays the same as the Pro but because the limiter strap and shock are longer, the skid has more drop out and the skis have slightly less pressure. The longer Strap allows for more weight transfer to the track.
Skillnaden är på assaulten så monteras boggien ca drygt 2cm lägre på det främre fästet. På kausen så är dämparen ca 1cm lägre så boggien hamnar ca 1cm lägre framtill än pro rmk och ca 1cm högre framtill än assaulten. Så man kan säga att den hamnar precis mellan pro rmk och assault ungefär. Sen tycker jag att det är en bättre lösning att ha en längre dämpare = längre fjädringsväg.Intressant vore att veta skillnaden i boggie geometri på gamla Assaulten och Khaos. Vad är det som gör att Khaos inte är en assault med annan matta och smal framvagn?
Mellan assault och pro rmk så skiljer det någon mm på skenorna framtill men inte mycket, om det skiljer på kausen vet vi nog inte än för någon har jämfört.Det skiljer väl attack vinkel på skenorna med, kanske blir stor påfrestning att ha en prormk monterad i nedre hålen utan att åtminstone ha anti stab