Det blippar till 8200 sen dalar varven eftersom ner under 8000 så visst är det nått fel. Variatorerna är kollade idag och där är inget fel.Låter ju inte som nått exposivt motorfel om den fortfarande varvar 8200 för det är då där dom ska ligga
Det blippar till 8200 sen dalar varven eftersom ner under 8000 så visst är det nått fel. Variatorerna är kollade idag och där är inget fel.Låter ju inte som nått exposivt motorfel om den fortfarande varvar 8200 för det är då där dom ska ligga
jag tror oxå att det är ett mer mekaniskt problem, hade ju varit intressant om Polaris ställde upp två maskiner bredvid varandra och flytta komponenter tills den andra fungerar men man tycks vara lite likgiltiga till problemet.Det måste vara någon givare som är felaktig eller olika bränsletryck.
Nån som har jämfört bränsletrycken?
Är det släppt en nu i januari?Det som är märkligt är att vissa maskiner inte tar ett endaste stift medans andra tar hur många som helst.
Som exempel min maskin har inte tagit ett enda stift, medans min kompis med lika likadan maskin har tagit många stift. Vi har samma mapp, den senaste som kom nu i januari.
just de där stiftet har jag inte provat men har kört med std stift, br9eya bpr9eix iridium samt denso iw27 iridium, Iridium stiften har funka lite bättre, men de ändå så att efter typ 2 kallstarter så är man tillbaka på ruta ett igen. bara byta / rengöra stiften.Nu ska ju återförsäljaren fixa grundproblemet men om du vill ha en snabbare fix kan byte till helt annat stift lösa problemet så länge.
Bästa stiften mot stiftätande motorer är Champion rn57ycc eller NGK br9eya. Där Ngkbr9eya går sönder kan champion funka hur bra som helst och tvärtom. Om man dessutom knackar ihop gnistgapet till 0,45-0,5mm så håller de ännu bättre , men vissa motorer kan börja missa av så litet gnistgap men de gäller mest fyrtaktare. Jag har aldrig hört en tvåtaktare missa av 0,5mm gap.
Tändstift Champion RN57YCC
Reservdelar och tillbehör till snöskoter, moped, cross, mc, atv scooter, släpvagn och trädgårdsmaskiner. Allt på eget lager.www.rinab.nu