Polaris IQ 600HO

Extra

Välkänd medlem
26 dec 2008
206
0
16
Norge/skellefteå
En kompis ska fara och kolla på en IQ 600 ho -07a undrar bra vad man ska kolla efter barn sjukdomar m.m eller uppgraderingar m.m
/per

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
man kan ju kolla så att det är med en reservrem?
kostar väll hur mycket som hellst polarisremmarna?
2500:- har man ju sett på vissa.så det är ju en sak man kan pruta på;)

Grovsnus

Välkänd medlem
9 dec 2007
778
0
16
luleå
nja remmen kostar 1200 till den där så det är ju inte så blodigt. det går ju att uppgradera till monsterremmen för 2500 men den är ju tänkt till 900-motorn som hade problem med remslitage

kolla bestyckningen, orginal är den helt sjuuukt fet, typ sex liter milen. de flesta ändrar ju den omgående. stiften berättar ju en del

mattan är ju kass orginal. om den är bytt så måste man joxa lite till, dvs dreva ner och vikta om. byter man matta så är det lika bra att byta till no-slip drivhjul samtidigt

frontbågen är ju helt av plast, om den är våld-dragen så kan man spräcka kringliggande plastkåpor

primärvariatorn verkar vara lite klen, har hört flera som åkt på renoveringar efter ca 300 mil

Extra

Välkänd medlem
26 dec 2008
206
0
16
Norge/skellefteå
Sv: Polaris IQ 600HO -07

Okej har dom verkligen haft problem med primärvariatorn på dessa modeller var inte de bara på Fusion dom hadde problem med variatorn har jag för mig:hmmmm:
Inge annan uppgradering eller något missnöje med dessa modeller ?

Grovsnus

Välkänd medlem
9 dec 2007
778
0
16
luleå
exakt samma variator, identiskt partnummer
även problem på 700, är väl i stort sett samma konstruktion på den men annan bestyckning

men det är ju inga speciella problem på 600 -07 förutom de som nämndes ovan...

vitblom

Aktiv medlem
17 okt 2007
56
0
1
Kiruna
Tjena, jag köpte en sån för 2 veckor sen och har bytt 2 remmar redan :/ (blandad körning) så det är vell bara för mig att skicka in den till polaris firman och be dom kolla och se vad som går att göra åt saken. Om det inte finns nått annat jag kan göra ? För jag har kört just över 300mil nu, alltså 60 mil sen jag köpte den..