De va inte så lätt med tändningen som jag och förmodligen du trodde hör jag. Undra om du törs limma fast svänghjulet med svag gänglåsning då du provar utan krysskil.
Vilken sorts medel fick du blockhalvorna tät med?
Jag har dömt ut alla medel som normalt är anpassade för flänstätning i motorer. Silikon och div andra medel tål ju inte bensin. Numera kör jag med sättlim från byggsidan "otroligt nog" Märke casco superfix +. På Thundercatten kör jag utan fotpackning och de blev inte tät förens jag limmade med Casco Superfix +. Jag testade flera olika medel som skulle tåla bensin och fotogen diesel men de blev bara slem på bara någ timmar. Jag testade härdade sättlims strängar i bensinbad i flea dagar och de blev näst intill oberört, något slemmigare bara.
Jag har svetsat navet mot svänghjulet, så jag kapade bort svetsarna och nu har jag bara svetsat på 3 ställen så det går lättare att justrera. Nu går den på tomgång och kanske upp till 3500varv, men just nu är det en bensin till ljud och rökomvandlare just
. Nu reagerar förgasarna på luftskruvs justrering och baksmäller inte hela tiden iallafall, behöver inte heller köra med choken för att den ska gå.
Men jag misstänker att jag få ge upp polaris digitala cdi boxar, för den går bara "bra" på en burk, drar jag bort den som går bra så går den att hålla igång men går riktigt risigt. Tar jag bort någon av dom andra så märks det knappt, så den går nog som 440 tändningen egentligen, måste ha att göra med hur den räknar varven eller något, blir nog helt förvirrad när det blir fler pulser.
Men jag ska ändå för skojs skull leta fram strobblampan och kolla vart tändningen ligger, för nu går det köra på ca 3000varv vilket är mätvarvet på dessa, har dock ingen varvräknare än för jag har väntat med den till jag vet vilket tändsystem det slutar med.
Tror jag ska ta och skaffa en cdi från en skidoo vätsketyld typ från 1996 och där omkring, har fått bekräftat att det är "samma" cdi till 2-cylindrigt och tripplar på dom, enda skillnaden är att tripplarna har 3st utgångar för tändspolarna men är ihopkopplade internt, dessa är billiga och ska funka till stator och svänghjul som sitter i nu. Samma tändkurva på alla och dom är analoga.