Köpte skotern förra vintern. Redan på första svängen i riktigt mycket snö märkte jag att den ville dö och gick allmänt dåligt när jag fick mycket snö över huven. (Trodde de var för att insuget blev tätt och tänkte inte så mycket mer på det.) Några veckor senare när jag skulle ut och köra igen så starta den till och dog, sen va den stendöd. Provade att stänga av handtagsvärmaren och då starta den och gick bra. Nu i år när jag skulle ut på premiärturen så hände det 2 gånger att den dog till en snabbis och motorlampan blinkade till, men den gick bra för övrigt. Sen nu när det kom en dump med puder och jag skulle ut och köra så bååade den bara ihop och dog så fort jag for ut i lössnön. Och nu går den inte ens bra på leden längre. När jag började riva skotern upptäckte jag en del fukt i luftburken, har tagit isär allt och låtit det torka men felet kommer tillbaka när jag kört skotern en stund. (nu går alltså bra när den är kall men problemen börjar när den blir varm) finns det något logiskt samband mellan felen och var bör jag börja felsöka?
Elfel? Snöskurit?
Ber om ursäkt för att långt och rörigt inlägg. Tack på förhand!
Elfel? Snöskurit?
Ber om ursäkt för att långt och rörigt inlägg. Tack på förhand!