Polaris Rxl sks 650 -92?

bobbsan

Medlem
15 mar 2005
48
0
1
luleå
hej.har rxl 92 med trim pipor o chip så den låter gött o går bra.

hänger nog med de flesta 700 or.
trångt under huven ,svårskruvad!
 

indy sport

Välkänd medlem
1 jan 2000
206
0
16
47
vilhelmina
tja jag har en rxl kort 92:a
o den är helt org
o är mycket nöjd med den
det sitter en 32mm matta på den o den funkar kanon
o tjudet ab en trippen slår ju allt :)
 

DIRAVI

Välkänd medlem
21 sept 2004
467
0
16
RXL är ju fin, och skönt med EFI så man slipper förknasarproblem.
 

TommyBrand

Välkänd medlem
19 feb 2006
118
0
6
Mora
indy sport skrev:
jag har inte haft några problem med min efi

inte för att vara teskig, men det är nog tyvärr en tidsfråga innan det blir något krångel med även din EFI. dom krånglar mycket..
 

DIRAVI

Välkänd medlem
21 sept 2004
467
0
16
TommyBrand skrev:
inte för att vara teskig, men det är nog tyvärr en tidsfråga innan det blir något krångel med även din EFI. dom krånglar mycket..

Skitsnack, ärligt talat, Sköter man om grejjerna så slipper man krångel, om man däremot tror att prylarna skall fungera utan underhåll så kråpnglar det, och då oavsett förgasare eller EFI.

EFI har ett oförtjänt dåligt rykte, som förmodligen beror på att en hel del skoterskruvare är rädda för elektronik.

Ser man till att alla kontakter (inte särskilt många) är hela och rena, och smörjer in dem med kontaktfett en gång per år så slipper man problem.

En EFI-skoter drar mindre soppa, och ger mer effekt gentemot motsvarande förgasarskoter.
En EFI-skoter behöver man inte bestycka om vid körning vid olika temperatur eller lufttryck.
 
9 nov 2006
32
0
1
luleå
ja har en rxl-92 efi och den har aldrig krånglat, så jag har bara bra erfarenhet så, förra ägaren har inte behövt skruva nåt i den.
 

jonasadolfsson

Välkänd medlem
5 nov 2005
1.666
1
16
Bollnäs
Jag körde med min RXL -92 ett år utan krångel...se bara till att batteriet är laddat... och frächt... nu är den såld...