Ja jo nog känns ju Polaris konstruktion lite halvknepig på Pro-ridens sluttande tankanslutning. På tomgång är ju tanken dessutom helt vakuumtät.AssaultRMK: Ja då har det ju tydligtvis gått jävligt tungt för oljepumpen att få olja, om det nu helt plötsligt börja gå lätt för den när du satt i mer ventilation!
Satte du nippeln i locket eller behållaren? Vore kul om du kunde fixa en bild på din lösning.
Ska jag fixa en backventil åt dig så du får sätta dit?
Du är nog typ den första någonsin jag ser som klassar syntet olja som skit och föredrar mineral. Nyfiken på hur det kommer sig? =)När man ändå är inne på ämnet så blir det byte av olja. Inge mer syntetiskdynga utan nu slår vi på stort
Var du missnöjd med Foxdämparna? Eller blev det byte bara för att prova något annat?Det var väl dags för en byggtråd nu när börjar ha gjort endel på den.
Konceptet förra säsongen var:
* Silber Turbo - Bullydog & kPa 2863b turbo
* Asker framvagn & frontbåge
* Big's bakbåge
* Fox Float Evol Kashima runtom
* Challanger X3 3" & Avid 3.0 / 7t
* CA Pro BX skidor
* Några liter 100LL :evil:
För närvarande väntas det in delar:
* Nytt kompressor och turbinhus till turbon. (Har självsmörjande lager liggandes)
* Boggiskenor & Pro-Motion från IceAge
* Variatordelar
* Rördelar, vakuumstation, spridare, sensorer och mätare
* Wastegate & Slutburk
Det som sitter på i skrivande stund:
*RkTek DR kolvar & Topp med 10.2 förbränningsrum. 12.5 förbränningsrum är på ingång utifall att detta blir "katastrof".
* Vipec ECU
* Aeromotive 13301 Bränsletrycksregulator
* VForce 3r reedventiler - Dom nya uppdaterade som sitter i Axys motorn
* Modifierade bränsleretursslang med pressade koppel
* Iridium IX stift
* Z-broz 36" Framvagn & Billet a-armar
* Exit dämpare runtom
Om det är en gissningstävling så gissar jag på att vill samla upp borrspånet!Sked, borr och fett?¿?