Prenumeranter?

Är du prenumerant på tidningen Snowmobile?

• Ja, självklart!

Röster: 44 38,6%
  • Nej, av någon anledning är det inte så.

Röster: 70 61,4%

• Totalt antal som röstat
    114
  • Poll closed .

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Jag har 53 öre på mitt sparkonto och skulder till föräldrarna på dryga 3k. Och då har jag inte ens bytt mattan än =) Det borde säga lite om min ekonomiska situation just nu ;) Men då nästa studiebidrag kommer har jag kanske råd att klippa mig och skaffa en prenumeration. Inte lätt att vara fattig student!

Ang tidningens innehåll: Har ju inte läst sådär fasligt många nummer men en del har man läst. Kanske skulle vara något med "månadens läsarbygge" där ni visar upp läsarnas projektbyggen. Finns ju en hel del maskiner här på forumet som lätt platsar ;) Sen gillar jag idén med en "meckarskola" då jag precis som Pejij inte fått särskilt mycket gratis alls utan kört på metoden "learn by doing" som blir rätt kostsam i längden.

Jag lyssnar och skissar på framtiden, tack!

J0nas

Medlem
2 nov 2008
40
0
1
Jag är inte prenumerant, men brukar köpa lösnummer då jag ser något som intresserar mig..

Jag tycker att det har kommit upp några väldigt bra idéer här ang. att förbättra tidningen:
Meckar tips (how to) - Väldigt intressant, allltid roligt att lära sig nytt!
Läsarbygge - Rolig idé, finns det något bättre än att få drägla över något riktigt fett bygge?

Sen tycker jag att det är intressant med bänkningar och dylikt. Har skotrarna vad försäljarna utlovar? Hur mycket får skotern med pipor? Jäkligt intressant att läsa om sånt här!

Ni kanske också skulle kunna göra en projektskoter, där man får se hur man gör allt från att montera en styrhöjare till att förlänga tunneln. Om det saknas pengar kan ni ju följa ett projekt, vilket som helst. Fota lite och skriva, för att sedan visa slutresultat!:)

Mvh

Jonas

Tronic

Välkänd medlem
11 aug 2007
358
0
16
Sundsvall
Brukar köpa några lösnr per år och är helt klart nöjd. Tycker även att mycket av det man ser på förstasidan (produkttester mm) verkar mycket intressant. Frågan är dock om det är värt pengarna för att få läsa nätupplagan?

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Vad har varit problemet?
För att göra en lång historia kort så sammanföll ett nummer där innehållet inte motsvarade omslaget med att jag flyttade, ekonomin försämrades och jag fick 200m till biblioteket. Dessutom köper jag alltid lösnummer.

Förövrigt. När vi ändå kommenterar tidningen. Ni håller en bra och seriös nivå. Men jag hade gärna sett att ni hade skojat till det lite ibland som t ex i bildtexterna så behöver man inte ens bläddra i snowrider för att litteraturläsandet ska vara komplett.
Och när det gäller artiklarna så har jag två kommentarer. Först och främst ogillar jag utvikningar om skoterns utseende. Sen så är det alldeles för mycket sport och mountainmaskiner för erat eget bästa.
Touring- och arbetsmaskiner säljer de facto bättre och jag misstänker skarpt att upplagorna hade gått upp en liten aning om innehållet hade varit lättare att relatera till för en lekman.

Sen angående atv-diskussionen.
Jag har en misstanke om att förlaget kanske t om vinner ekonomiskt på att ha sådana artiklar jämfört med enkelspårigt skoterartiklar och därmed kanske håller ner lösnummerpriset.
Men jag är inte insatt i förlagsekonomi.
Oavsett så känner man sig lurad om man får med en massa saker man inte bett om oavsett om man betalat för det eller ej. Ligger någon psykologisk anledning bakom om jag läst rätt i böckerna.

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Men jag inbillar mig att kundgruppen blir större, och att man kan öka antalet prenumeranter.
Vårt mål är ju att kunna ha detta som ett heltidsjobb och inte som det har varit hitills,
att de som gör tidningen lägger all sin fritid på detta ist för att vara med sin familjer. Och i stort sett ideellt.

Därför hoppas jag att de som använder detta forum kan tänka sig att prenumerera på tidningen, så att vi har råd att driva och utveckla detta forum efter de önskemål som uttrycks av er.
Det finna en hel del saker som ni vill att vi ska ordna, så hjälp oss då med finansieringen...

Jag hoppas på en acceptans för ATV i tidningen i någon form, så jag vill att debatten skall fortsätta här...

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
Tack för responsen Nordland!
Klart man vill att de ska gå bra för tidningen, att den inte går bra nog för att skribenterna ska få sig lite fritid är dock inte något man har tänkt på tidigare..

Handlar de om tidningens överlevnad så "går de väll bra" med en AVT del..
Åter igen Tack nordland för ditt aktiva deltagande och ditt dialogförande här på forumet

Senast redigerad av en moderator:

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Huvuddelan av de som jobbar åt tidningen har vanliga jobb, sen lägger man sin fritid på det man älskar mest.. Skotrar, ATV och allt annat som drivs av motorer..:laugh:

Att säga att det handlar om tidningens överlevnad är kanske att ta i, men ska vi utveckla web och forum så krävs det givetvis en ekonomiskt insats.

Vi vill tillsammans med er läsare driva tidningen framåt och göra den ännu bättre! Därför tycker jag att denna tråd och alla ideèr ni har här är superviktiga.

Dessa rader ni skriver här kommer att beaktas/användas i den nya satsningen.

Älvhöjdingen

Välkänd medlem
9 nov 2008
884
1
16
30
Älvhöjden
Självklart man är prenumerant på den här tidningen! :rock:

Och angående ATV-delen gillar jag faktiskt den, tidningen blir ju lite tjockare och mer att läsa mä! :rolleyes:

Men en begtest del vore inte fel! :ciao:

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Jag prenumererar självklart trots att jag har förmånen att läsa den gratis på jobbet.. Men det är skönt att få hem den i brevlådan och lägga sej i soffan och ta det lugnt och läsa..
Ang Atv artiklar i tidningen tycker jag inte det gör nåt så länge jag som inte är intresserad av det behöver betala extra för det!

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Köper tidningen löst i affären iprincip varje månad. Vet inte varför jag inte prenumererar... Har tänkte börja men det har inte blivit av, det hade ju t.o.m blivit billigare för mig...

Även vi tjänar på att ni prenumererar, då vi slipper kostnader i samband med lösnummerförsäljningen.

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
Prenumererar på en annan tidning i nuläget då jag gillar artiklarna i den,
men med denna läsning med dina inlägg/åsikter kommer jag skicka in en prenumeration på eran tidning lika så. (även då jag köper eran tidning i dagsläget i lösnummer).
Mycket bra med respons ifrån en i din ställning på tidningen.
kan även tillägga att detta forum är outstandning i min mening.

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Prenumererar på en annan tidning i nuläget då jag gillar artiklarna i den,
men med denna läsning med dina inlägg/åsikter kommer jag skicka in en prenumeration på eran tidning lika så. (även då jag köper eran tidning i dagsläget i lösnummer).
Mycket bra med respons ifrån en i din ställning på tidningen.
kan även tillägga att detta forum är outstandning i min mening.

Det är glädjande att höra, tack!

Linkan78

Aktiv medlem
24 mar 2009
52
0
1
Luleå
Tjenare, mycket positivt att se dig som ägare/delägare av tidningen visa engagemang på forumet och ha en öppen tråd i diverse frågor både angående forum och tidningen. Ger ett väldigt seriöst intryck.

Angående tidningen så tycker även jag att det skulle vara intressant med beg.tester av skotrar. Lite tips och trix vore även intressant läsning, basic uppgraderingar till en viss motortyp/chassie och vad det kostar, lite beprövade saker som fungerar och gör maskinen bättre med enkla medel. Om det som du säger mestadels drivs "ideellt"/på fritiden så kanske vissa saker inte går att genomföra direkt men skulle vara intressant att se reportage hos bla. dom som har väldigt intressanta projekt. Går ju alltid att fråga om det är intressant. Då når ni ut även till dom som enbart läser pappers tidningen.

Angående prenumeration så köper jag dom flesta lösnumren men skulle naturligtvis vara billigare att prenumerera. Överväger det absolut. Skulle något av ovanstående införas känns det ju dessutom som att man kan påverka innehållet, då hade jag ringt in prenumerationen direkt;)

TBear

Välkänd medlem
21 dec 2007
540
1
18
Örnsköldsvik
Jag prenumererar givetvis!

1.Börjar med Atv delen, Helt okey för mig bara det inte "drabbar" skoter focuset!

2.Skulle helt klart betala lite extra för att få nått nummer på sommaren också! Skulle vara skönt att svalka sig i lite vinterbilder mitt i varma sommaren (dom få varma veckorna vi har per sommar).

3.Någonting som jag tycker skulle vara bra är begagnat testen som har kommit på tal, och då skulle jag vilja ha med generella tips och trix för att få dom maskinerna till perfektion! :hmmmm:
Det är klart att det är jätte olika hur man vill ha sin skoter inställd, är jättemånga faktorer som spelar in.
Men tex om en skotermodell är alldeles för högt drevad från fabrik så kan man kanske ha en rekomendation med i beg-testet.
jag vet inte riktigt hur jag hade tänkt men det finns så många runt om i landet som har mycket bättre kunskap om skotrar än vad jag har!
Så någon idé kanske föds!

Forumet är verkligen bra till tips å trix, men kanske går att få med nått i tidningen också på nå vis! Jag känner några som är skoter intresserade men helst inte sätter sig framför datorn för att söka info.

4. Pulkor vill jag har mer info om! (helst i nummret jag fick idag! :aetsch:). För vi har blivit fler i familjen nu och ska köpa en pulka. det måste finnas massor som kör många mil i pulka per vinter som sitter inne på info om div modeller, tyvärr så tror jag inte så många av dom sitter och skriver aktivt på forumet! Har hört om några som varit missnöjda på kvalitén på olika importerade "kopior"!
Hjälp oss att inte köpa pulkor vi inte blir nöjda med!

Tack för en suverän tidning och webbsida!

Mvh / Torbjörn

Edit: ser nu att Linkan78 han före med att skriva nått liknade medans jag skrev mitt inlägg!

Last edited:

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Nordlands engagemang bidrar att jag utan tvekan kommer förlänga min prenumeration ett år till!

Förut var det inte så noga vilken tidning jag läste (som den fjortis man var kollade jag bara på bilderna) och efter lite mognad så har man insett vilken tidning som är bland dom seriösa.
Tikkas sidor är det första jag sitter och lusläser så dom får ni inte ta bort! Intressant så in i norden!
Och som jag även tidigare sagt så begagnat-tester hade varit toppen, ni kanske har ett arkiv från tex -01 och kan jämföra med hur skotrarna beter sig idag efter snart 10 år?
Projekt hade varit roligt att läsa om även i tidningen, går inte att få nog av dom.
Sommaren ja, den tiden är nog svår och klarar inte av den utan att lusläsa varenda skotertidning om och om igen tills första frosten kommer.
Så iaf ett nummer under sommaren hade räckt länge, kanske så där i slutet på Juli så ni hinner vara på lite Vattenrace och göra repotage?

Tack för en bra tidning och forum!

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Tjenare, mycket positivt att se dig som ägare/delägare av tidningen visa engagemang på forumet och ha en öppen tråd i diverse frågor både angående forum och tidningen. Ger ett väldigt seriöst intryck.

Angående tidningen så tycker även jag att det skulle vara intressant med beg.tester av skotrar. Lite tips och trix vore även intressant läsning, basic uppgraderingar till en viss motortyp/chassie och vad det kostar, lite beprövade saker som fungerar och gör maskinen bättre med enkla medel. Om det som du säger mestadels drivs "ideellt"/på fritiden så kanske vissa saker inte går att genomföra direkt men skulle vara intressant att se reportage hos bla. dom som har väldigt intressanta projekt. Går ju alltid att fråga om det är intressant. Då når ni ut även till dom som enbart läser pappers tidningen.

Angående prenumeration så köper jag dom flesta lösnumren men skulle naturligtvis vara billigare att prenumerera. Överväger det absolut. Skulle något av ovanstående införas känns det ju dessutom som att man kan påverka innehållet, då hade jag ringt in prenumerationen direkt;)
Att ni påverkar det framtida innehållet med inläggen i denna tråd är 100% säkert. Imorgon kommer vi sätta oss ned och diskutera vad som skrivits här och ta ställning till säsongens upplägg. Jag kan garantera att det som går att genomföra kommer att genomföras kommande vinter.

Än en gång, tack för erat engagemang! Gäller även Tbear i inlägget ovanför.

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
klart man prenumerant på snowmobile kan inte läsa en sida ur en bok ens innan ja somnar. men få man snowmobile tidning i näven så sitter man å lusläser varje liten text fick ett nummer häromdagen å de första ja gjorde va att sätta mig å läsa drog igenom hela alltet på några timmar sedan länktar man som en toke tills nästa nummer kommer ut igen:p
de skulle ha vart som dagstidningen istället haha de hade inte vart fel istället för en massa tråkigt som står i vanliga tidningen så kunde man fått ett nytt nummer i lådan varje morgon ;) fast då skulle man nog bara bli sen till jobbet jämt.