PRO ASSAULT RMK GOES BOOST AND BEYOND

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Nja, det där kommer från samma firma som gjorde min huv på nytron. Dvs Skins. Dom har ju en del fina saker i sitt sortiment.. :)

Men nog är det på g några turbokit med, dock vet jag inte om det blir över något till mig än. Det är bara ett som inte är förbokat.

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
sjuk att du har råd å bara impulsköpa saker lite sådär:p sku ja börja modda så sku det hända 1 grejj per år max:p

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Haha!! Nja!! Jag kan väl inte kalla det impulsköp.. Turbokiten är firmans, förhoppningsvis blir ett över till min maskin så den får agera demo... ;) De andra är mest för att kunna köra vidare, blev som en nödvändighet...

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Nice! Är det de jag tror så ska det bli intressant att se resultatet :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
tror också jag vet vad det är men törs inget säga så man inte får totalt fel:p

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Ska inte hålla er på halster längre, det var ju ändå inte så svårt att lista ut.. Eftersom jag råkade knyckla mitt fotsteg metallskrot så behöver jag ju nya.. Så dom här lär väl kanske fungera??

Fast jag har beställt olackade, så slipper jag bry mig när dom tar i något.. :p

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
jag har kollat lite på dom där men verkar inte finnas till min skoter:notrust:
verkar ju vara otroligt bra mot isbildning, vilket är mitt största problem med phazern :suspicious:

blir spännade att se hur dom är, verkar ju aningen klena faktiskt:eek:hwell:

Håkke_B

Moderator
7 dec 2009
1.562
21
38
Piteå
www.facebook.com
Tro mig, dom är mycket styvare än man tror! Faktiskt stadigare än originalstegen. Min enda fundering är att man kan haka fast på en stubbe och kröka något av tvärrören.

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Jo jag har varit i kontakt med skinz förut, och deras produkter brukar vara stadiga och bra finish. Jag tror inte att dom här kommer hålla sämre än standard stegen... Och så är dom ju lätta att byta ut om man skulle råka kröka dom. Om dom sen är styvare än nytrons steg förstår jag, för dom är riktigt mjuka standard. Återstår att se mot assaultens, som var riktigt styva standard..

Bara som kuriosa så finns det att köpa rörchassie till rev som är typ 1000% stadigare än standard.. Och lättare, så jag tror inte dessa behöver hålla sämre än ett standard steg. En skoter tillverkare kan inte bara bygga allt som man vill ha det, för det skulle bli för dyrt att göra. Därför gynnas eftermarknaden. :)

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Update.

Pga dom långa lev tiderna från skinz så skulle jag försöka göra en lösning för att kunna köra. Åkte och hämtade ett par Betterboards och betterbars. Men det gick åt fanders, bägge mina ytter rör är mos, platta helt enkelt.. Och betterbars finns inte till 11-orna än. Skit. Så då var det bara att försöka lösa problemet! Ett långt tel samtal med skinz och 50usd senare så var problemet löst. Dom kommer skickas till veckan istället för om 15(!) veckor. Turbo, toppar mm skickas på måndag. Så nu händer det snart saker! :)

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Pratade just med Skinz, dom håller nu på att packa mina fotsteg. Och dom skickas idag, så förhoppningsvis kommer dom början/mitten av nästa vecka! :) Kanske man får massa roliga saker på samma vecka? ;)

Blev förresten svarta fotsteg i slutet.. :)

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.213
1.046
113
Stora Blåsjön
Mer detaljbilder på dessa fotsteg :)
Antar att det är i aluminium då det är så grova svetsar? Tjocklek på rören?

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Vilken modell tog du? Verkar finnas 2 modeller och valet mellan svart/natural på båda.