Jag har kört Team Guld i prim å svart/lila i sek, samt epi 10/68 vikter.. Jag är nöjd. Funkar klockers i skogen! Jag gillar det höga starttrycket, då det blir mkt snurr direkt. Pro -14 155
Du skulle nog kunna vikta på lite då den lär ge rätt mycke övervarv på lägre höjd. Jag har min viktad så den ligger på 82-8300 i de flesta fall. Vid högre höjd får man nog ta av en bricka eller 2Idag har jag testat mina grejer lite mer. Ca 600-700 möh.
Team Guld i primär
Black/Purple i sekundär
SLP MTX 68g oviktade
Ultimax XS rem
Ligger på 8450 +-50 (såg lite olika) för att sedan sjunka till 8400-8350, uppför i "tyngre" puder.
Varvstoppade en gång på en myr.
Är väldigt nöjd med hur maskinen beter sig nu. Tycker den är riktigt rapp och jävlar vilken skillnad det blev mot hur den var med originalgrejerna.
Tusen tack för svaret, där har jag ju rätt bra recept att utgå från. Brukar ni byta fjäder och vikter medMassa bra informativ text...
Det var så lite.
Lossa bara dom 6 bultarna längst ut på primären och ta bort locket, du behöver inte ta lös hela primären, väldigt enkelt ingrepp.
Ultimax är billigare och jag tycker inte den håller sämre än original.
Har fransat en rem på ca 60mil, tror remslir på primären med originalsetupen första svängarna är orsaken dock.Glömde fråga har remmarna hållit bra med den setupen du kör?
Jag har nästan den setupen. Har en 155" tds.Har läst genom hela tråden och i början av tråden var det nån som rekommenderade, 180-345 primär, 10-66 och bl/pl i sekundären nån som kör med det och kan berätta hur det fungerar?
Hade 10-68 vikter i min original. Fjädrarna vet jag ej trycken på.Har ju inte frågat, men vad sitter det för originalfjädrar i rmkn? Vikterna är väl 10-66.
SLP MTX kan jämföras med 11-serien, stämmer bra det. Tyngre i hälen än 10-serien.Ok tack för svar Barbiekent.
Du kör ju med SLP MTX, är inte dom månne aggressivare än 10-serien så borde dom kanske då jämföras med 11-serien? Vet inte men av SLPs beskrivning på deras hemsida låter det som om dom är aggressivare.
Hur som haver har redan beställt 11-66, bl/pl sekfjäder och 19/43 drevning, sen får man jobba sig vidare från det. Duells hade dåligt med primärfjädrar på lager så får se när man får hem nå av dom.