Jaha, då har man trotsat dödskylan i helgen. -34 nere vid Årrenjarka men betydligt varmare uppe på 600 meter ca -15.
Har äntligen fått loss mina helixbultar och kunnat byta sek-fjäder till en blk/prl 160-240.
Kör nu med 11-70 som är nedslipade ca 1,5 gram i mitten av vikten
blue/pink 140-240 (140-360 team spec) primfjäder
samt org helix med blk/prl fjäder
Varvar nu ca 8100 i snön med peak på 8300 och orkar hålla varven då man åker på rullen. Så bytet av sekfjäder gjorde en stor skillnad.
För er som har tänkt byta sekfjäder.
Sätt variatorn i frysen 20 min och värm sedan på helixen invid bulten som du tänkt ta loss vänta tills du hör ett klingande ljud från helixen, använd slagmejsel och det ska gå bra!. Detta var det som fungerade för mig efter flera misslyckade försök med värme osv..
Har äntligen fått loss mina helixbultar och kunnat byta sek-fjäder till en blk/prl 160-240.
Kör nu med 11-70 som är nedslipade ca 1,5 gram i mitten av vikten
blue/pink 140-240 (140-360 team spec) primfjäder
samt org helix med blk/prl fjäder
Varvar nu ca 8100 i snön med peak på 8300 och orkar hålla varven då man åker på rullen. Så bytet av sekfjäder gjorde en stor skillnad.
För er som har tänkt byta sekfjäder.
Sätt variatorn i frysen 20 min och värm sedan på helixen invid bulten som du tänkt ta loss vänta tills du hör ett klingande ljud från helixen, använd slagmejsel och det ska gå bra!. Detta var det som fungerade för mig efter flera misslyckade försök med värme osv..