Det sitter en kabel på tändplattan, som ska fästas i motorn bakom tändplattan, samt en kabel till ska skruvas fast i samma skruv som går vidare till resten av elsystemet (voltregulator m.m). Kolla med en summer ifall du har kontakt mellan motor och chassie, annars har du troligtvis glömt den kabeln. Kolla även jordningen som sitter vid voltregulatorn om den är riktig.
Du får inte ut någon spänning (volt) från tändhattarna (jag tar för givet att du mäter mellan tändhatt och jord) då man ej kan mäta spänning på detta sätt. Mäta ström (ampere) i tändhatten är nog ganska meningslöst, då det knappt är nån ström, utan mest spänning där.
Tror även det är fel på din stoppkrets, men det har dock inte med tändfelet att göra då du verkar få ut spänning från cdi'n i vilket fall. Men för att försäkra dig om att det inte är stoppkretsen som är väck så finns det en svart/vit kabel (brukar sitta faststripad i oljetanken, bredvid luftburken), som du kan dra isär. Den sitter ensam i en vit kontakt så den är lätt att känna igen. Är den isärdragen så har ingen av stoppknapparna någon som helst funktion.
Orsaken att det gnistar när du kopplar i tändspolen efter att ha dragit i snöret är för att det ligger spänning kvar (antagligen i cdin's kondensator eller dyl.) och däför gnistar det.
http://forum.snowrider.se/uploads/20070308_235752_namnlös.JPG
Där har du värdena som ska vara i din stator samt tändspole, bara för säkerhets skull. Men jag skulle tro att jordningen nere i statorn är bortglömd. Som sagt, prova att summra mellan motor och chassie så ser du.