Plockade isär skotern för ett tag sen för att byta motorkuddar, lite bussningar m.m. Fick ihop skotern igår men döm på min förvåning när det helt plötsligt inte finns någon som helst gnista på stiftena? Jag har inte rört tändningen något, bara dragit ur kontakterna men alla är där dom ska vara nu vad jag vet.
Kan det hända något med tändspolen/CDI'n ifall man svetsar i chassiet? Man tycker ju att så länge man jordar i chassiet när man svetsar så ska det inte hända något men man vet ju aldrig.. Någon som vet av erfarenhet?
Tändplattan är hel, den är mätt och har rätt värden.
Stiften är nya och tändkablarna är hel.
Dödaren, nödstoppen, brytarna i gashandaget och tändlåset funkar som det ska, inget krux där.
Det går 2 kablar från CDI'n till tändspolen med en svart kontakt. Är det någon snäll själ som skulle kunna mäta resistansen i kablarna som går från den kontakten till CDI'n? Huvudsaken ni har en skoter med D.E.T box så kan ni mäta.
Tack på förhand!
Kan det hända något med tändspolen/CDI'n ifall man svetsar i chassiet? Man tycker ju att så länge man jordar i chassiet när man svetsar så ska det inte hända något men man vet ju aldrig.. Någon som vet av erfarenhet?
Tändplattan är hel, den är mätt och har rätt värden.
Stiften är nya och tändkablarna är hel.
Dödaren, nödstoppen, brytarna i gashandaget och tändlåset funkar som det ska, inget krux där.
Det går 2 kablar från CDI'n till tändspolen med en svart kontakt. Är det någon snäll själ som skulle kunna mäta resistansen i kablarna som går från den kontakten till CDI'n? Huvudsaken ni har en skoter med D.E.T box så kan ni mäta.
Tack på förhand!