Problem i lössno vid fullgas (viper mtn)

Xion

Välkänd medlem
23 aug 2009
1.045
3
16
Kiruna
Exakt samma sak på våran Viper, och jag vet att det är utblåset som täpps igen ute i snön, för när jag burkar åt vänster går den som vanlig.
Måste fråga er andra som har problem med era viprar, har ni pipor eller kör ni med originalsystem? Har nämligen tänkt att byta från Aaen pipor till original för att se om det hjälper men om ni har problem med originalavgassystem skiter jag i att byta :)

Trippel_Power1

Semi PRO sledder
21 okt 2009
53
1
0
Min Mountain Max gjorde så också förut. Men när jag bytte till en annan slutburk så gör den inte det längre.

Trices

Välkänd medlem
18 mar 2009
973
0
16
32
Plats
Det är jäkligt märkligt det här problemet, för vissa har det inte alls, vissa har det vid en särskild sorts pudersnö, och andra har det jämt. Och ingen verkar vara riktigt säker på vad som är orsaken heller. För vissa funkar det med deflektorplåten vid utblåset, för andra inte. Det finns många teorier, själv tror jag att det handlar om flera problem som orsakar det hela.

``mountain max´´

Välkänd medlem
24 jan 2007
1.292
1
16
Jokkmokk
Jag har mkt stort problem med detta. Spelar ingen roll om jag burkar. Kör jag bara rakt fram i pudret så surar den ihop totalt. Denna fina puder snön yr in över allt och motorn blir helt orkeslös :S Har då beställt powder pre-filter från KNracing så hoppas verkligen detta problem försvinner.

Man blir ju helt galen.

Grillis

Välkänd medlem
7 jul 2007
570
0
16
Vuollerim
Några påstår att både vipern och srxen gör så där och det sitter i dom styrda avgas portarna. fel tryck i burken.

AD_

Välkänd medlem
10 mar 2009
1.080
0
16
Arjeplog/Värmland...
Har samma problem med min. Släckte ett stift senast, kan bli dyrt om det fortsätter:afraid:
Ska montera en plåt för utblåset och sätta nylonstrumpa i intagen på huven, och får se om det hjälper.

Måste väl va att det blir fel mottryck i slutburken i kombination med att den suger i sig snö?

norrbom

Medlem
14 jan 2010
26
0
1
sundsvall
Det är nog avgasportarna, det var det på min srx. När det går lite tyngre i djupsnön så ill den bara blöddra. Vajer fästet i avgasporten hade gått sönder.