Projekt Arctic cat M7 -05 141"

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Svarta chassiedelar, bulkhead osv. Sen gröna a-armar, boggieskenor osv. Kommer bli jävligt grymt. Eliminera allt silver och byt ut det mot svart eller grönt

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
I väntan på nya mattan och förlängningarna till boggieskenorna så bestämde jag mig för att ta mig tid att börja montera mina better boards! :beer:

Så händer grejer gör de ju, känns lite stressigt nu när de snart är 1 september :afraid: :rock:

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Fii fan vad nice :beer: Är ju inte så mycket till hål för att får bort snön på dom där original, men nu lär de tömma ganska bra ;)

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
I väntan på nya mattan och förlängningarna till boggieskenorna så bestämde jag mig för att ta mig tid att börja montera mina better boards! :beer:

[BILDER]

Så händer grejer gör de ju, känns lite stressigt nu när de snart är 1 september :afraid: :rock:
finfint :) så du börjar också bli stressad över att inte ha en helt klar skoter? ;)

Graesvik

Välkänd medlem
2 apr 2009
524
6
18
Boden
Metso: men nu får du sluta lägga upp guldbild på guldbild ;)

Blir en för***** fin skoter det där!

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Idag har ja börjat gjort mesh huven. Hittills är jag inte annat än riktigt nöjd. :rock:

Bilderna talar för sig själv!

Tror den blir bra! ;)

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Idag har ja börjat gjort mesh huven. Hittills är jag inte annat än riktigt nöjd. :rock:

Bilderna talar för sig själv!

[BILDER)

Tror den blir bra! ;)
NAJS! :D hur böjligt är aluminiumet? hur gick du tillväga vid "nosen"? såg ju inte allt för knepigt ut att kunna göra själv :)

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Polaris_snow: Jag använder nävarna och skruvstädet!

Mrballz: Det ska vara bubbla! :rock: de raka är så grymt fula. Och blir på tok för nära pipan om man gör den rak.

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Okey hur mycket gick allt material på? Dvs alu+mesh? :) Såg ju onekeligen väldigt intressant ut :D Bra jobbat! :beer:
Aluminiumet jag använder mig av är 20x5mm och kostade 30kr metern + moms, Köpte 10 meter men behöver 1 meter till har jag konstaterat, för att fästa alut så använder jag mig av rostfria stålnitar 4,8mm, köptes för 128:- tror ja 100st, sedan mesh tyget kostar ca 170-180 kr metern beroende på euro kursen.

Sedan är de fantasin som sätter gränserna!! :beer:

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
ja, man kan ju inte bli annat än imponerad! upp med bilder så fort du kan sen när du gjort nå nytt ;)
Man tackar och bockar! Ska fara och köpa 1 meter till imorn och tyget har ja så nog blir den färdig under helgen, så bilder kommer ;)