Projekt Arctic cat M7 -05 141"

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Härligt Metso. Det där blir en riktigt grym maskin till vintern !! :rock:

Tycker du ska låta huven vara orörd. Alltså ingen dekal eller nått sånt. Ett eller två xenon lysen på styret skulle vara fint.

C-West

Välkänd medlem
5 aug 2007
1.208
1
38
33
Örnsköldsvik
Håller med Stins! att du ska låta den vara orörd, jag personligen tycker det skulle vara snyggast så. Men det är du som bestämmer så;)

Fortsätt med det bra arbetet!:beer:

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Tack för kommentarerna grabbar.. Jo ni har nog rätt huven är grym nog helsvart.. :rock: Ska börja kolla efter två små sampor ja kan montera på styret (xenon)

Mrballz: Jag har de nog bra där jag är :D

Boppen: Går kanon bra de, bara komma förbi.. :beer:

RonnyK

Välkänd medlem
14 dec 2008
456
1
16
Malå
Skitsnyggt och riktigt bra gjort!

Har en fråga bara, hörde att meshtyget är lite svårt att få ordentligt sträckt/spännt. Att man måste sträcka, vänta, sträcka, vänta osv och sen sy? Är det så, har du gjort så? Vet du något om det överhuvudtaget? Kanske någon annan här som hört något, men riktade mig väl mest till Metso nu.

Men somsagt, blir helnajs! :ciao:

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Skitsnyggt och riktigt bra gjort!

Har en fråga bara, hörde att meshtyget är lite svårt att få ordentligt sträckt/spännt. Att man måste sträcka, vänta, sträcka, vänta osv och sen sy? Är det så, har du gjort så? Vet du något om det överhuvudtaget? Kanske någon annan här som hört något, men riktade mig väl mest till Metso nu.

Men somsagt, blir helnajs! :ciao:
Tackar!
Ja, eftersom jag har sytt i "partier" så har jag sytt en kant och klämt fast på den andra sidan med klänypor och spänt, låtit de suttit ett tag och sedan spännt lite till därefter sytt. Gick jätte bra men det tar på nävarna :rolleyes:

RonnyK

Välkänd medlem
14 dec 2008
456
1
16
Malå
Tackar!
Ja, eftersom jag har sytt i "partier" så har jag sytt en kant och klämt fast på den andra sidan med klänypor och spänt, låtit de suttit ett tag och sedan spännt lite till därefter sytt. Gick jätte bra men det tar på nävarna :rolleyes:
Okej, ja har man inte tokbråttom så är det väl inga problem, bara att ta en sak i taget. Har du någon aning om hur mycket tid du lagt ner enbart på huven?

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Okej, ja har man inte tokbråttom så är det väl inga problem, bara att ta en sak i taget. Har du någon aning om hur mycket tid du lagt ner enbart på huven?
Ja enbart huven så skulle ja tippa på 20-25 timmar. Och jag är väldigt nogrann med de jag gör så det tar tid. :ciao:

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Idag ska jag börja kika på en lyftbåge, om det inte blir alldeles för mycket brytning med en böjd båge så blir de en sån.. :)