4liter olja? Vart får du plats med så mycket?Ska väl tillägga att detta var med:
4liter glykol
4liter olja
Så den ÄKTA torrvikten är nog lite under 200kg :beer:
Mjo du.. Fick i 3 flaskor olja.. + 3dl i växelhuset.4liter olja? Vart får du plats med så mycket?
2,4l i oljetanken och 3dl i vxhuset
Mjo du.. Fick i 3 flaskor olja.. + 3dl i växelhuset.
Sen väger de väl lite mer en vatten kan jag gissa på..
Haha, Ja ibland är man lite dum... Klart vatten har högre densitet!Fundera först lite å gissa sen igen, vad är det som väger mest igentligen. Om du häller vatten å olja i en glasburk, vad hamnar överst
LOLHaha, Ja ibland är man lite dum... Klart vatten har högre densitet!
Men den molekylära massan hos olja (hitta inte specfik för olja, men hexan (som syntet olja utvins ifrån)) väger mer än vatten! Dvs 1mol vatten väger mindre än 1mol olja(hexan).
Så helt bakom flötet va jag inte
Ja du, det kommer 3 - 6st magneter med mätaren då att sätta en magnet på motsatt sida borde då kompensera det då :rock:Och obalansen hade du tänkt lösa hur då?
Lämnat DHL:s station i Saskatoon - Canada...
Turbo on it's way!
Fett nice! Får man fråga vad du gav för paketet? 20k?
Du får släppa nån bild så vi har nått att sukta efter.
Blir det att köra med 600 cylindrar eller satsar du på att köra dubbla cylinderfotspackningar eller liknande på 700 cylindrar?
//Rob
Kan avslöja att de blev billigare än så då jag fick reda på att de var Canadensiska dollar..
7541kr Fraktat o klart fram till dörren!
Har även beställt billet topp (lösa förbränningsrum).
Ang motor strl har jag inte bestämt mig.. Har 600 cyllar liggandes hemma. Men tror de blir 700 för enkelhetens skull..
Sänka komp via borra upp förbränningsrummen till c:a 25-26cm3 Slipper man tjafsa med packningar hit o dit!
de här är ändå bland de coolaste som går att läsa på internet för tillfället! Keep upthe good work!