Jag har ju kört turbo ett bra tag på xr 650 så jag vill bara varna för vad som kommer gå sönder omedelbart.
Vevstakens storände nållagret flyger ganska fort vid effekturtag över 80hk på bakhjulet på en enduro/cross. Det är nållagrets hållare som först går sönder så rullarna åker omkring.
Sedan kommer inte växellådan hålla mer än max 10-20 tim vid
effekt runt 80 hk om man gasar friskt på en bandmaskin typ 0,8 bar gissar jag ger 80 hk på en ktm 525 med rätt storlek på turbo.
Jag tar ut 105 hk 103 nm på bakhjulet på min xr 650 (0,8bar) och då håller den ca 400- mil med korta gaspådrag och mycket transportåka. Men då har jag kostat på en Falicone stake + silverpläterat rullager vilket håller något bättre.
Växellådan på en xr är 3ggr stakare än en Enmdurolåda så den håller bra.
Kompet måste ner till minst 10-1 = bara montera tjockare bottenpackning. Jag kör 0,8-1 och kan ladda 1,1 bar utan ic på 98 okt.
Med 10-1 bör man köra ic eller e85.
Vevstakens storände nållagret flyger ganska fort vid effekturtag över 80hk på bakhjulet på en enduro/cross. Det är nållagrets hållare som först går sönder så rullarna åker omkring.
Sedan kommer inte växellådan hålla mer än max 10-20 tim vid
effekt runt 80 hk om man gasar friskt på en bandmaskin typ 0,8 bar gissar jag ger 80 hk på en ktm 525 med rätt storlek på turbo.
Jag tar ut 105 hk 103 nm på bakhjulet på min xr 650 (0,8bar) och då håller den ca 400- mil med korta gaspådrag och mycket transportåka. Men då har jag kostat på en Falicone stake + silverpläterat rullager vilket håller något bättre.
Växellådan på en xr är 3ggr stakare än en Enmdurolåda så den håller bra.
Kompet måste ner till minst 10-1 = bara montera tjockare bottenpackning. Jag kör 0,8-1 och kan ladda 1,1 bar utan ic på 98 okt.
Med 10-1 bör man köra ic eller e85.