Fan vilken trevlig dag det var, jag och en kompis var bland de första på plats, var heltomt på parkeringen när vi kom dit. Gick direkt till Ski-doo/Lynx båset och hoppade på Renegade 800an och Lynx 600RE, lägdan nästintill okörd så bara att busa runt i nysnön.
Varvade sedan mellan flera av modellerna, dock inte Commandern eller 1200 Renegade.
mxz 1200 tyckte jag inte alls om, den kändes så otroligt klumpig. Sen så kan inte jag komma överens med långa maskiner överlag så min favorit vart Lynx 600RE. Grymt skönt chassie, härligt drag i motorn och jag skulle vilja testa den efter inkörningsperiod då den ska släppa på mer
Hoppade upp till ArcticCat och testade bara 600XC, just den här var preppad för tävling och blöddrade rätt bra på låga varv men gick bra nog när man drog på. Kändes dock väldigt klumpig tycker jag. Polarn min lyckades köra fast
känner här att FAN vad kallt det börjar bli åt ansiktet, får vita fläckar på näsa och kind, hade ingen riktig hjälm hemma då den vart lämnad i stugan så hade bara en kass intergralhjälm som ville imma igen hela tiden så körde med visiret uppfällt. Nä, in i butiken och leta efter halsduk, efter lite irrande och frågande så hittade jag ett pannband typ som ramlat ner på golvet vid mössorna som jag tar och köper och använder som ansiktsmask resten av dagen och inga mer köldproblem
Sedan över till Yamaha, testade alla Nytromodellerna, RTXen var utrustad med 44mm matta, xtxen org 32 och MTX org vad den nu har
RTXen var den jag tyckte gick bäst, *****r vad det sög i när man tryckte på! Jag som jätteovan på fyrtakt lyckades dock flyga över styret efter att ha släppt på gasen efter lite pudersvängar, fy satan va löjligt det kändes men tappade balansen totalt. Kompisen min testade på 'Apex med kompressor, lite kul var det, när han skulle iväg så drog han på fullt ner på lägdan, fann på en sten och gjorde en del akrobatiska övningar medans killen som lånade ut skrattade lite lätt åt honom.
Ner och kika på Wolverine vilken vart min största besvikelse, här skyltas det med att Wolverine ska vara där och när man kommer dit... inget nytt... får bara veta ev pris, att den släpps nästa vinter å att de Kanske skulle köra den senare på dagen, nån som vet mer?
Över till Polaris.
Testade Assulten som är så lovordad, efter ett par varv på "banan" så kommer jag bara fram till kommentaren "njee" passar inte mig, här ska köras KORT. testar 600rr och nu *****r, nu är det märkesbyte från min sida, har bara testat den lite grann innan men här nu, vart kär på en gång, efter att kört några varv och fått till lite gropar så... nä, den gick ju bara bättre xD Testade 600Shift och dragonmaskin där som jag har för mig var 600 men de kändes inte alls lika bra, höll på att studsa av shiften när jag testade samma spår som med RRen ;P
Bestämde oss för att ge oss för dagen, skulle "bara" köra lite doo, lynx och cat till, kommer dit och möter helt uppkörda lägdor och det var inte riktigt lika roligt som på morgonen men ändå
Cats XC hade tyvärr blåst nå stift och gick inte att köra längre.
Slut för idag, avslutade med att äta en kolbulle medans vi väntade på att bilen skulle bli varm, var inge kul att starta den i 20minus
Nä ush vad kul jag hade idag, och priset för dagen var nästan löjligt lågt