remproblem lr inte 2011 ?

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
mätarna på dom xp/re-x jag hört om funkar iaf skitkasst. min lyste till då och då när den hadde dragit halv tank.
 

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Draken: Att du gillar Polaris har nog alla förstått. Likväl att en förserie 800 e-tec smällde 4 remmer har vi förstått.

Men det du skriver ang. komfort, prestanda är ju inte bara luddigt utan även som något bara en sann Polarisälskare häver ur sig. Inte beskriver du förutsättningarna dåligt, inga andra källor på nätet beskriver något liknande. Samma motor har ju även gått i USA sedan mid-season 2010.

2 personer på en kort skoter med packkälke i påsksnön utanför leden.... att det går tungt och skickar remmar som knappast blivit inkörda.... jag är förvånad :)
 
D

Draken

Draken: Att du gillar Polaris har nog alla förstått. Likväl att en förserie 800 e-tec smällde 4 remmer har vi förstått.

Men det du skriver ang. komfort, prestanda är ju inte bara luddigt utan även som något bara en sann Polarisälskare häver ur sig. Inte beskriver du förutsättningarna dåligt, inga andra källor på nätet beskriver något liknande. Samma motor har ju även gått i USA sedan mid-season 2010.

2 personer på en kort skoter med packkälke i påsksnön utanför leden.... att det går tungt och skickar remmar som knappast blivit inkörda.... jag är förvånad :)

Har du problem med läsförståelsen?
Det är inget jag har upplevt utan jag citerar vad skidoo åf som körde maskinen gnällde på!

Påsksnön? Tror knappast det är nå annorlunda med att sjunka ner 1dm i påsksnön vid norska gränsen än att sjunka ner 1dm i samma snö 1mån tidigare..tror liksom inte att det går vare sig tyngre eller lättare.

Remmarna gick inte sönder på långturen jag skrev om där det var två mindre personer på skotern och en lättare packkälke utan dom gick under den veckan.

Men jag förstår att du försöker in i det sista hoppas att ditt köp blir värt alla kronor det kostade och inte blir ett fiasko.....jag personligen skiter i vilket. :eyebrows:

Jag är ingen sann polarisälskare om än jag just nu kör polaris och trivs med den,jag har ägt flera märken.
 

Dr_Stein

Välkänd medlem
1 jan 2000
418
0
16
Luleå
Varför skulle Ski-Doo åtgärda detta, folk köper ju dessa skotrar år efter år iallafall! Det är ju den största gåtan. Dessutom existerar det inga remproblem enligt Ski-Doo.
 

P.G

Välkänd medlem
10 aug 2010
359
1
18
Sundbyberg
Jag har beställt en -11:a och jag hoppas verkligen Ski-doo har kvar remproblemem, det ska synas att man tjänar bra. Dom andra märkena är för fattigt folk.
 

lerling

Välkänd medlem
21 jan 2007
595
0
16
kiruna
det är ju imponerande dåligt av brp om dom inte har fixat detta problem ! har precis köpt en x-trim 600 etec -09a. vet inte om den har samma problem, förra ägarn kunde väl inte säga så mycket när den har gått 64 mil, men ingen rem har gått på den iaf !
 

mxz 800

Välkänd medlem
4 dec 2007
490
0
16
Borlänge
Har du problem med läsförståelsen?
Det är inget jag har upplevt utan jag citerar vad skidoo åf som körde maskinen gnällde på!

Påsksnön? Tror knappast det är nå annorlunda med att sjunka ner 1dm i påsksnön vid norska gränsen än att sjunka ner 1dm i samma snö 1mån tidigare..tror liksom inte att det går vare sig tyngre eller lättare.

Remmarna gick inte sönder på långturen jag skrev om där det var två mindre personer på skotern och en lättare packkälke utan dom gick under den veckan.

Men jag förstår att du försöker in i det sista hoppas att ditt köp blir värt alla kronor det kostade och inte blir ett fiasko.....jag personligen skiter i vilket. :eyebrows:

Jag är ingen sann polarisälskare om än jag just nu kör polaris och trivs med den,jag har ägt flera märken.

Jag har också kört polaris under många år, fina maskiner... men efter att jag gick över till ski-doo blev jag frälst:blink1: har aldrig haft problem med remslitage!

spelar nog ingen roll vilket märke du väljer om du tar en kort maskin med 32 matta, två pers på, samt en liten kälke, tror dom flesta upplevs som lite trötta då!

Nej skaffa dig en ski-doo du med så får du uppleva hur det är att köra med ett flin innanför hjälmen:bigsmile:
 
D

Draken

Jag har också kört polaris under många år, fina maskiner... men efter att jag gick över till ski-doo blev jag frälst:blink1: har aldrig haft problem med remslitage!

spelar nog ingen roll vilket märke du väljer om du tar en kort maskin med 32 matta, två pers på, samt en liten kälke, tror dom flesta upplevs som lite trötta då!

Nej skaffa dig en ski-doo du med så får du uppleva hur det är att köra med ett flin innanför hjälmen:bigsmile:

Säsongen är för kort för att köra skidoo,om än vi i framtiden kanske kommer få se förstärkta gångjärn i sidokåporna i stället för åtgärdat problem i sig. :becky:

Det satt 44 matta på den har jag för mig,tycker den borde mata hejdlöst med sina 155+hk i 1dm snö.
Vi övriga körde 50,inte 150. :nuts:
 

Mr 500

Välkänd medlem
15 sept 2009
138
0
6
Umeå
Jag har beställt en -11:a och jag hoppas verkligen Ski-doo har kvar remproblemem, det ska synas att man tjänar bra. Dom andra märkena är för fattigt folk.
Haha.. Bästa jag läst idag.. Kunde inte ha sagt det bättre själv!!
 

keez

Välkänd medlem
1 jan 2000
218
0
16
Gällivare
Var in till en ski-doo handlare å fråga inbyte till en summit 800 e-tec, frågade just om remproblemen blivit bättre,
enligt honom så hade han inte hört om nå remproblem, men de sa han även om ALLA 800: or från -09 å framot:p
jojo säger jag bara :D
lite sugen på byte men väntar nog på mer recensioner om dem, är ändå grymt nöjd me 1200:an, 190 mil å första remmen..
 

P.G

Välkänd medlem
10 aug 2010
359
1
18
Sundbyberg
Jag har beställt en -11:a och jag hoppas verkligen Ski-doo har kvar remproblemem, det ska synas att man tjänar bra. Dom andra märkena är för fattigt folk.
Ok, kanske inte det mest seriösa inlägget men ibland blir man bara så jäla less, hehe. Han undrar ju om någon hört något om någon lösning på remproblemen till elvorna. Men då ingen vet säkert blir det väl lätt pajkastning av allt. Så ok då:
Jag har fler hästar i min kinesiska EU-moppe än vad Polaris lyckats trycka ur sin 800.
Att en Yamaha utan motor väger mer än en Ski-doo med är ju bara pinsamt.
Arctic, som jag själv kört fram till nu, har haft samma chassi sen Gulfkriget, därför blev det en Ski-doo i år. Som skjuter en rem var 50:nde mil!?
Lynx då? Samma som Ski-doo. Fast ful.
 

mxz 800

Välkänd medlem
4 dec 2007
490
0
16
Borlänge
Ok, kanske inte det mest seriösa inlägget men ibland blir man bara så jäla less, hehe. Han undrar ju om någon hört något om någon lösning på remproblemen till elvorna. Men då ingen vet säkert blir det väl lätt pajkastning av allt. Så ok då:
Jag har fler hästar i min kinesiska EU-moppe än vad Polaris lyckats trycka ur sin 800.
Att en Yamaha utan motor väger mer än en Ski-doo med är ju bara pinsamt.
Arctic, som jag själv kört fram till nu, har haft samma chassi sen Gulfkriget, därför blev det en Ski-doo i år. Som skjuter en rem var 50:nde mil!?
Lynx då? Samma som Ski-doo. Fast ful.
Haha:bigsmile:
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
.. klockrent avslut tycker jag på denna tråd av P.G :-D
bör låsas och glömmas, och en ny seriösare tråd utan spekulationer om halvdanna påskdagar och eventuella soppaförbrukningar.

Är det någon som kan bidra med kanske artikelnummret på nya 800remmen? Inte?
är det nån som kan bidra med artikelnummer på nya förstärkningar av sek variatortornet? inte?
kan nån bekräfta en flytande sekundär? Inte?
kan någon bekräfta en ny rek gräns för hur hårt motorn ska tryckas av motorstoppen? inte?

har ingen svar på dessa så är de svårt att se en ny "lösning" för mig, de ska vara ifall de har en ny variatorbestyckning?

Orsaken till att det finns remproblem i dag är de enorma greppet som finns i mattorna och friktionen som uppstår när remmen måste slira i variatorerna istället som för förr i tiden då mattan spann. Värmeutvecklingen är fiende nummer 1 för remmen. Så visst vore de nice med en TRA 8 som inte käkade rem, men kommer de ut med en rem modell TRA REM NUMERO UNO, så är de ju en lösning på rem problemet de också--

Och en ny rem är i bruk, men ingen verkar ha uppfattat de?

The 377 and 391 are exactly the same compound and specs the difference is the newer 391 has a special tretment to help resist "cord pop out" do to heat. They are both the best heat resistant compound belt used on Doo's. However they do have RPM variation between warm and cold. The 383 is a more forgiving compound and gives the best speed performance and is stable in RPM howver it will not take the high heat as well as the 377 or 391.
391 is the shit? hoppas de.. ska nog inhandla en för säkerhets skull.. .150usd när 377an går på 100, är den inte värd de så . .. .

källa för citat?
FU ;-) sluta babbla lär er leta..och sluta spekulera
 

Wilber

Välkänd medlem
13 sept 2005
287
0
16
Örnsköldsvik
..
Orsaken till att det finns remproblem i dag är de enorma greppet som finns i mattorna och friktionen som uppstår när remmen måste slira i variatorerna istället som för förr i tiden då mattan spann. Värmeutvecklingen är fiende nummer 1 för remmen. Så visst vore de nice med en TRA 8 som inte käkade rem, men kommer de ut med en rem modell TRA REM NUMERO UNO, så är de ju en lösning på rem problemet de också--

källa för citat?
FU ;-) sluta babbla lär er leta..och sluta spekulera
Rätt Melmaq, greppet i 44an som kostar remmar. Pumpa puder med 44a är inte skotern gjort för. Skulle tro att om man behöll 32an på sin skidoo å körde led skulle det räcka med OEM- remmen. Folk byter matta till högre kammar å kör mest offpist, en del drevar inte ens ner. Sedan går dom till ÅF å klagar.

Kan förstå dom som moddar, för offpist is the shit! ***köra efter led är ju ingen höjdare. Jag har själv en 44a på min 600SDI-08, men då har jag skruvat i skotern x-antal timmar i garaget med. Har inget onormalt remslitage på min och kör på 197 remmen.

Ska man offpist med en XP får man tyvärr räkna med en del modd.
 

Wilber

Välkänd medlem
13 sept 2005
287
0
16
Örnsköldsvik
hehe, inge onormalt... jätteslitege = inge onormal ;-)

Ride on!

Antyder du att jag ska "jätteslitage"? Jag har hittills kört 150mil med 44an, på samma rem. Remmen ser fortfarande ut att klara minst 100a till.

XP har sina svagheter, men kan man sin skola finns det åtgärder. Visst hade det varit bäst om man slapp tillbringa massa timmar i garaget, men då hade väl nypriset varit ännu högre. Tror inte BRP ändrat nått till 2011, dom verka tycka att man endast ska köra box stock och lugn ledkörning.
 
Last edited:

Malgomaj

Välkänd medlem
13 apr 2009
625
0
16
Hammarby
Någon som vet vilken rem som kommer på -11 Summitarna? Hörde att alla 800 Etec UTOM Summit kommer med nya 391 remmen.
 

MR600SX

Välkänd medlem
22 aug 2009
348
0
16
Luleå
Varför skulle Ski-Doo åtgärda detta, folk köper ju dessa skotrar år efter år iallafall! Det är ju den största gåtan. Dessutom existerar det inga remproblem enligt Ski-Doo.
Jo, men det är alltid förarfel. Ja, har alltid funderat varför BRP lyckas med tricket att det alltid är förarfel. Det verkar gå hem