Draken: Att du gillar Polaris har nog alla förstått. Likväl att en förserie 800 e-tec smällde 4 remmer har vi förstått.
Men det du skriver ang. komfort, prestanda är ju inte bara luddigt utan även som något bara en sann Polarisälskare häver ur sig. Inte beskriver du förutsättningarna dåligt, inga andra källor på nätet beskriver något liknande. Samma motor har ju även gått i USA sedan mid-season 2010.
2 personer på en kort skoter med packkälke i påsksnön utanför leden.... att det går tungt och skickar remmar som knappast blivit inkörda.... jag är förvånad
HAHA helt rätt!!Jag har beställt en -11:a och jag hoppas verkligen Ski-doo har kvar remproblemem, det ska synas att man tjänar bra. Dom andra märkena är för fattigt folk.
Har du problem med läsförståelsen?
Det är inget jag har upplevt utan jag citerar vad skidoo åf som körde maskinen gnällde på!
Påsksnön? Tror knappast det är nå annorlunda med att sjunka ner 1dm i påsksnön vid norska gränsen än att sjunka ner 1dm i samma snö 1mån tidigare..tror liksom inte att det går vare sig tyngre eller lättare.
Remmarna gick inte sönder på långturen jag skrev om där det var två mindre personer på skotern och en lättare packkälke utan dom gick under den veckan.
Men jag förstår att du försöker in i det sista hoppas att ditt köp blir värt alla kronor det kostade och inte blir ett fiasko.....jag personligen skiter i vilket. :eyebrows:
Jag är ingen sann polarisälskare om än jag just nu kör polaris och trivs med den,jag har ägt flera märken.
Jag har också kört polaris under många år, fina maskiner... men efter att jag gick över till ski-doo blev jag frälst:blink1: har aldrig haft problem med remslitage!
spelar nog ingen roll vilket märke du väljer om du tar en kort maskin med 32 matta, två pers på, samt en liten kälke, tror dom flesta upplevs som lite trötta då!
Nej skaffa dig en ski-doo du med så får du uppleva hur det är att köra med ett flin innanför hjälmen:bigsmile:
Haha.. Bästa jag läst idag.. Kunde inte ha sagt det bättre själv!!Jag har beställt en -11:a och jag hoppas verkligen Ski-doo har kvar remproblemem, det ska synas att man tjänar bra. Dom andra märkena är för fattigt folk.
Ok, kanske inte det mest seriösa inlägget men ibland blir man bara så jäla less, hehe. Han undrar ju om någon hört något om någon lösning på remproblemen till elvorna. Men då ingen vet säkert blir det väl lätt pajkastning av allt. Så ok då:Jag har beställt en -11:a och jag hoppas verkligen Ski-doo har kvar remproblemem, det ska synas att man tjänar bra. Dom andra märkena är för fattigt folk.
Haha:bigsmile:Ok, kanske inte det mest seriösa inlägget men ibland blir man bara så jäla less, hehe. Han undrar ju om någon hört något om någon lösning på remproblemen till elvorna. Men då ingen vet säkert blir det väl lätt pajkastning av allt. Så ok då:
Jag har fler hästar i min kinesiska EU-moppe än vad Polaris lyckats trycka ur sin 800.
Att en Yamaha utan motor väger mer än en Ski-doo med är ju bara pinsamt.
Arctic, som jag själv kört fram till nu, har haft samma chassi sen Gulfkriget, därför blev det en Ski-doo i år. Som skjuter en rem var 50:nde mil!?
Lynx då? Samma som Ski-doo. Fast ful.
391 is the shit? hoppas de.. ska nog inhandla en för säkerhets skull.. .150usd när 377an går på 100, är den inte värd de så . .. .The 377 and 391 are exactly the same compound and specs the difference is the newer 391 has a special tretment to help resist "cord pop out" do to heat. They are both the best heat resistant compound belt used on Doo's. However they do have RPM variation between warm and cold. The 383 is a more forgiving compound and gives the best speed performance and is stable in RPM howver it will not take the high heat as well as the 377 or 391.
Rätt Melmaq, greppet i 44an som kostar remmar. Pumpa puder med 44a är inte skotern gjort för. Skulle tro att om man behöll 32an på sin skidoo å körde led skulle det räcka med OEM- remmen. Folk byter matta till högre kammar å kör mest offpist, en del drevar inte ens ner. Sedan går dom till ÅF å klagar...
Orsaken till att det finns remproblem i dag är de enorma greppet som finns i mattorna och friktionen som uppstår när remmen måste slira i variatorerna istället som för förr i tiden då mattan spann. Värmeutvecklingen är fiende nummer 1 för remmen. Så visst vore de nice med en TRA 8 som inte käkade rem, men kommer de ut med en rem modell TRA REM NUMERO UNO, så är de ju en lösning på rem problemet de också--
källa för citat?
FU ;-) sluta babbla lär er leta..och sluta spekulera
hehe, inge onormalt... jätteslitege = inge onormal ;-)Har inget onormalt remslitage på min och kör på 197 remmen.
hehe, inge onormalt... jätteslitege = inge onormal ;-)
Ride on!
Jo, men det är alltid förarfel. Ja, har alltid funderat varför BRP lyckas med tricket att det alltid är förarfel. Det verkar gå hemVarför skulle Ski-Doo åtgärda detta, folk köper ju dessa skotrar år efter år iallafall! Det är ju den största gåtan. Dessutom existerar det inga remproblem enligt Ski-Doo.