Förb....... Skrev just världens längsta svar som jag sen lyckades klicka bort..... nåja =)
Hursomhelst, sitter grejerna fast och i linje så håller remmarna nästan oavsett hur inkapslade dom är. Skapas värme i systemet så beror det på att det "gnuggar" någonstans, "gnuggar" det så nöts det, Thats it! Sen skadar det inte med bra ventilation, värme accelererar nötningen som skapar mer värme som ökar nötningen som osv..............
Men även om man antar, (vilket inte är fallet), att linjeringen inte sabbas när variatorerna närmar sej varandra så kommer avståndsminskningen att i praktiken göra så att variatorn växlar upp för mycket i förhållande till den hastighet man har, vilket gör att det går onödigt tungt.
Jobbar som konstruktör och har tilllgång till en del bra_att_ha maskiner så det vore väl faaaaan om inte jag skulle lyckas bygga något som får motorn och sekundäraxeln att vara still.... efter lite mixter =) Problemet är att enligt leveransplanen så kommer min Freeride vecka 49 och innan jag har en E-tech 800 att mäta på så går det inte börja mixtra...... men man ska kanske förhandla in motorkuddsbyte i leveransservicen också =)
Vad det gäller fästets, matta/mark, påverkan på remslitaget så ska det inte spela någon roll alls om du har rätt drevning för din körning. Dock kör 90%+ av alla omkring med för hög drevning.
Vad gäller drevning på -11 Summit och MXZ så ligger reservdelslistorn ute nu på dessa på brp.com. Freeriden har, om jag minns rätt, 21/45 i Europa, (20/45 i US), och dom andra Summit 800orna har 20/49 +/- några kugg beroende på längd.
"Token", lyckas du slita dej från barnvagnen i vinter så ska vi definitivt dra nån repa :blink1: