Jag kör ju själv rotax serie 3 motor och det är väll inte den pålitligaste. Det finns många saker som kan förbättras på den motorn. Tex vevaxellagrena som är fettsmorda. Orginalkolvarna som sägs vara dåliga.jag har läst recentioner på snowmobile om rmk 600 99, och alla tycker den är grym i lössnö men det fanns inte så mycket om rmk 700 98 så skulle vilja höra alla åsikter som den maskinen, och så har jag kollat upp summit 600 99 är det en bra maskin?
Man kan väll ha tur och otur också. Min mxz 700 hade gått 1000mil helt orginal! Då renoverade jag den och bytte alla packningar, kolvar och fettar vevaxellaggrena denna sommar. Som sagt i förebyggande syffte! Så har jag haft enorm tur eller har jag hållt efter grejerna och renoverat i tid?!
Rmk eller Summit är ett ganska svårt val tror jag och man väljer olika från person till person.
Kommpisens rmk 700 har ju krånglat en del också. Bla så gick ten alltid varm förut. Så det är nog sak samma villken skoter du väljer. Jag tycker att alla skotrar krånnglar mer eller mindre!