Rmk 600

marber500

Välkänd medlem
2 jul 2009
254
1
16
kalix
det är nog rätt själv klart att summiten var bäst av dom eftersom den har en matta som är 396 läng och rmkn har en 345 läng matta :) men tror du att rmkn skulle kunna fungera som allround maskin ? hur mycket bensin drog den? ;)

mr.summit

Välkänd medlem
12 jun 2009
210
0
18
Malung
Bägge maskinerna klassar man nog in som crossover maskiner idag, så det var bra allround maskiner båda två. Personligen trivdes jag bättre på summit, men rmkn var inte på något vis en dålig maskin. Rmkn tog lite mera bränsle, men inga stora skillnader vad jag kommer ihåg.

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Törs nästan säga att du märker ingen skillnad. Men det ser ju coolt ut! Märker däremot gigantisk skillnad om du skippar krängningshämmaren!

marber500

Välkänd medlem
2 jul 2009
254
1
16
kalix
Men har hört att dom blir "sladdriga" i framvagnen om man tar bort dom, blir det så eller märks det ingen skillnad på led hållningen? :D

marber500

Välkänd medlem
2 jul 2009
254
1
16
kalix
Har kollat på min indy och har nu hört att stagerna / trailing armarna som är längst bakåt (mot skoterns bakdel) i nederkant är själva krängnings hämmararna, är det så? :) för jag hittar ingen "pinne" som är ihop kopplad med någon av trailling armarna, eller så är det jag som förstått fel

marber500

Välkänd medlem
2 jul 2009
254
1
16
kalix
Och en till grej, hur mycket kan man få ner bränsle förbrukningen till på en rmk 700 / 600 -98? om man monterar boostbottle m.m :D

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Jo du har hört rätt, dom blir lite mjuka. Men det går att fixa enkelt, eller svårt om man vill det. :)
Det ska finnas ett hål i armen framme vid styrspindeln där krängaren ska sitta. men det kan ju vara så att dom inte hade någon??

marber500

Välkänd medlem
2 jul 2009
254
1
16
kalix
jo jag svamla lite dära, men nu vet jag att det är hämmare på min indy dom är fästa i hålen vid styrspindeln :) hur kan man fixa så att den inte blir "sladdrig" / "mjuk" i framvagnen när man tagit bort hämmarna? :D

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Du kan söka bland annonser efter en styvare dämpare eller enbart fjädrar. Skulle dock nog vara värt att sätta bättre dämpare, med tanke att dom har ju suttit där ett tag.. Borde ju inte vara omöjligt att hitta ett par guld till rätt kurs som passar??