rmk pro 800 155" 2011

bkr___

Välkänd medlem
19 aug 2009
142
0
6
Luleå
blev runt 6 problemfria mil idag största delen efter led dock, fortfarande fattigt med snö i luleå.

Dock så kändes boggie dämpningen något mjuk när jag lyft skoter på plats efter körningen, sjukt mjuk var den, samt ett ett väldigt stort "spel" upåt när man skulle lyfta skotern. Någon anna som haft samma "problem"?

Ville även kvama sig lite när man låg runt 6000 rpm och tröck fullt, lite av en avgasknall samtidigt som den "dör" lite snabbt. Detta hände kanske 2-3 ggr.

Höga max var som ligger på 8500-8600 så de bör man ju göra något åt.

det metalliska Missljudet som jag beskrivit tidigare kvarstår, vette f.n vad det är. ??
 

stette

Välkänd medlem
11 aug 2009
182
0
6
Skellefteå
max varven e ju åt h-vete, samma som för mig... bara att byta vikter. Dom säger ju att maskinen ska vara klar och inte behöva nå mek, men så e ju inte fallet. =(
 

bkr___

Välkänd medlem
19 aug 2009
142
0
6
Luleå
ska förbi ÅF i veckan, för om jag har förstått det rätt ska dom komma med tyngre vikter här, avsedda för körning på vår höjd, anser då att man inte ska behöva bekosta det själv?
 

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Min går som en dröm, har aldrig tvekat kring 5-6000 rmp som ni surrar om, varvar 8300 på hårt underlag och 8250 i 1 meter puder. :)

Dock övervarvar brorsans pro rmk lite, ska över till han nu och byta vikter.

[video=youtube;cnEDpbcV-LM]http://www.youtube.com/watch?v=cnEDpbcV-LM[/video]
 
Last edited:

bkr___

Välkänd medlem
19 aug 2009
142
0
6
Luleå
riktigt najs film!
blir en sväng till krono i slutet av januari för min del.

Vart ute och kört idag igen, 3 gånger fick jag deT, det var tidigt på dagen och alla varningar kom inom loppet på 2 km, började bluddra som fan sen gick den ner i varv och motorlampan började blinka. efter de var de inga problem.

Måste in med maskin nu och se om dom kan fixxa problemet, ska även be dom spänna mattan och kolla över dämperiet i boggien.

Ingen annan som haft problem med att dämparna säckar ihop?
 

bkr___

Välkänd medlem
19 aug 2009
142
0
6
Luleå
jag väger runt 83 själv, dom har ju egentligen inte slagit igenom, mer att dom känns trötta när man lyfter och bökar med skotern,
 

Smithers

Välkänd medlem
22 nov 2007
514
0
16
umeå
ska sitta 10-66 på dom om man ska köra mellan 600-1200 meters höjd och 10-68 0-600 meter men jag har 10-68 på min assault o den drar klockrent även över 1000 meter så det funkar bra med dom tyngre motorn är sjukt starkdå den är inkörd efter ca 35-40 mil...... och vikterna står åf för dom ska kallibrera din maskin efter ditt användnings område det ingår i köpet.
 

2008

Aktiv medlem
12 dec 2007
88
0
6
Harads
har oxå detta problem med att den går ner på en burk osv.. detonation ibland..
skumt idag faktiskt, började med att den knappt ville gå på två burkar, bytte stift. samma sak ändå. körde ett tag halvt på en burk tände till ibland, sen helt plötsligt började den gå klockrent. gick klockrent ända tills jag stängde av den, inte en enda tvekning eller liknande. när jag sen gick ut igen och skulle fara hem var man tillbax i samma sits.. kvamnar och vill gå på en burk ibland, vart precis som att det släppte för ett litet tag sen kom tebax när jag lät den kallna och startade igen, nån som hittat vad detta beror på? verkar ju inte vara mappnings relaterat iallafall, eftersom den går klockrent ibland.. ska tillägga att det var -30c idag.. åf vet inget ännu tyvärr.. dom forskar väl för fullt :)
 

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Brorsans pro rmk står då hos åf nu.
Den börjar gå kasst som fan för nån dag sen och felkod en solenoid till avgasporten så vi for ner imorse och fick låna en från en skoter i butiken men de hjälpte inte, så vi låna en ecu box och programera den till rätt spridare men då felkoda den en spridare istället så skotern blev kvar där på felsökning. Antagligen är de nån kabel som är kass eller liknande.