rmk pro 800 155" 2011

zalsson

Välkänd medlem
9 mar 2006
1.400
1
38
Gällivare
Vet inte generellt men en skoterbekant som lämnade in sin rmk på service fick frågan om han ville ha de undre förstärkarna monterade på sin -11. Det är tydligen valfritt hur man vill göra. Inget recall vad han hörde. Stämmer det så är det bara hatten av. Har inte kollat själv.
Får man fråga hos vem han lämnade in skotern för service?
 

600 cfi

Välkänd medlem
18 dec 2008
542
15
18
norrbotten
Vet inte generellt men en skoterbekant som lämnade in sin rmk på service fick frågan om han ville ha de undre förstärkarna monterade på sin -11. Det är tydligen valfritt hur man vill göra. Inget recall vad han hörde. Stämmer det så är det bara hatten av. Har inte kollat själv.
Jag har då fått de undre rostfria förstärkningsplåtarna till min 2011 iallafall!
 

MR600SX

Välkänd medlem
22 aug 2009
348
0
16
Luleå
Snackat med min ÅF idag, och alla skulle tydligen få 12ans förstärkningar monterade utan extra kostnad.
jo, jag kollade med min åf och man skulle göra det under ordinarie service. Bra jobbat igen av Polaris, borde tysta lite kritiker i busken.
 

snödräparn

Välkänd medlem
26 sept 2007
1.002
4
38
52
Boden
jo, jag kollade med min åf och man skulle göra det under ordinarie service. Bra jobbat igen av Polaris, borde tysta lite kritiker i busken.
Det är ju kritik som gör att tillvarkare/GA/ÅF kommer med åtgärder. Skulle ingen reagera så skulle dom inte bry sig och kunden skulle få betala allt själv. Oavsett märke så ska ju uppenbara fel åtgärdas utan kostnad för kunden. Anser då jag iaf.
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Ja, nu väntar alla med spänning för att se om det nya variatorskyddet till Ski Doon ska monteras på äldre maskiner också! ;)
(Som om det skulle göra ngn skillnad?) :p


Sorry för OT, men jag kunde inte låta bli.
 

DahAntee

Välkänd medlem
28 feb 2005
133
0
16
Norr och Västerbotten
jo, jag kollade med min åf och man skulle göra det under ordinarie service. Bra jobbat igen av Polaris, borde tysta lite kritiker i busken.
Personligen tycker jag att din inställning till "kritiker" är intressant. Om inte vi "kritiker" funnits så hade det inte blivit några förstärkningar alls till någon. Om alla bara höll k**t och var glada (som verkar vara det uttalade förhållningssättet hos en del) så hade det INTE funnits några förstärkningar i år. Punkt!

För övrigt tycker jag att det är intressant att det kommer lösningar på saker som enligt Polaris inte är ett problem.

Nu när jag fått onda upp mig lite så kan jag tycka att det är bra att man fixat förstärkningar, men de lagar inte sprickorna i mina fotsteg iaf...
 

snödräparn

Välkänd medlem
26 sept 2007
1.002
4
38
52
Boden
Se vad bra det blev till slut. Polaris framstår som kundmedvetna när man uppdaterar gamla 11:eek:rna. Nu vände man denna diskussion till ett ess i rockärmen igen. Hatten av.
Det ÄR ju bra att 11 orna får förstärkningarna. Men om ni suttit hemma på kammarn och vrålat "Polaris Rules" eller nåt annat samtidigt som ni hållit med om att några problem inte existerade över huvudtaget... Ja då hade det inte blivit några förstärkningar för eran del. Det är liksom det som är meningen med kritik. Sen att det finns dom som blir sur när kritik riktas mot DERAS märke är ju trist. Sen kan jag ju säga att jag besökte 2 olika Polaris ÅF i våras när jag skulle boka nytt. Ingen av dom var "Kundmedvetna". Därför blev det ingen Polaris för min del Tyvärr. Ville ha en RMK den här gången. Och jag har varken tid eller lust att åka land och rike runt för att hitta en vettig ÅF. Kanske nästa gång det är dags att byta men inte nu.
 

MR600SX

Välkänd medlem
22 aug 2009
348
0
16
Luleå
Personligen tycker jag att din inställning till "kritiker" är intressant. Om inte vi "kritiker" funnits så hade det inte blivit några förstärkningar alls till någon.
Tror inte alls att kritiker ifrån ett forum ifrån en liten marknad som Sverige betyder allt för mycket för en tillverkare i USA. Så tänker amerikanen. Har bott där själv i olika omgångar. Hade det varit ett amerikanskt forum så hade saker kanske sett lite annorlunda ut. Men, bara kanske.

Jag ville bara belysa hur Polaris vände denna fråga till ett eget val för kunden. Nu har man sagt att "kör du som en galning på led" så har vi ett "kit" för även dig. Det var väl det jag menade som "kritiker i busken".

Kan bara imponeras av hur lätt Polaris hanterar frågorna. Finns andra märken som gör på andra sätt. Sen att jag eventuellt kommer att montera BB på min PRO RMK är en annan fråga. Har inget med Polaris direkt att göra. Är nog samma sak på en Yammo eller Arctic egentligen?

Hatten av som sagt.
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
hehe kul men tycker det är lite dubbelmoral av polaris att det är ett ice problem men sen så sätter dom försträkningar på både 11-12 pro/assault så nog var dom rädd alltid att problemen skulle vara även på -12orna
 

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Det ska sättas på alla med dessa fotsteg,inte bara pro/assault.


Sen vet jag inte om det är dubbelmoral direkt,tycker polaris är jävligt smarta.
Problem eller inte,kunderna blir nöjda att dom löser enda "felet" och blir förhoppningsvis polaris trogna i fortsättningen. :clap2:
 

DahAntee

Välkänd medlem
28 feb 2005
133
0
16
Norr och Västerbotten
Tror inte alls att kritiker ifrån ett forum ifrån en liten marknad som Sverige betyder allt för mycket för en tillverkare i USA. Så tänker amerikanen. Har bott där själv i olika omgångar. Hade det varit ett amerikanskt forum så hade saker kanske sett lite annorlunda ut. Men, bara kanske.

Jag ville bara belysa hur Polaris vände denna fråga till ett eget val för kunden. Nu har man sagt att "kör du som en galning på led" så har vi ett "kit" för även dig. Det var väl det jag menade som "kritiker i busken".
QUOTE]

Kan bara hålla med, kritik, eller vad man än väljer att kalla ett konstaterande att fotstegen spricker (mina gjorde det utan våldsamt användande efter led, men den diskussionen kan vi lämna därhän) från ett litet land dom Sverige får nog inte så stor genomslagskraft.

Men om en av skotertidningarna tar och skriver om "kritiken" oavsett märke verkar det kunna ta skruv.

För övrigt så sitter jag inte på nätet och beklagar mig utan jag rör mig i "den riktiga världen" , som en känd forumist kallade den, och då framför jag mina synpunkter till min handlare. Vi försöker tillsammans få en bra lösning på problem som eventuellt uppstår. Och jag kan ju poängtera att jag inte har något ont att säga om min handlare. Däremot kan jag nyttja mig av internet och forum för att komma i kontakt med andra som har samma problem.

Hursomhelst, bra med förstärkningar, det sitter monterat på min -12:a. Förhoppningsvis så kommer vi att trivas bra tillsammans denna vinter Assaulten och jag.
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Sen att det finns dom som blir sur när kritik riktas mot DERAS märke är ju trist. Sen kan jag ju säga att jag besökte 2 olika Polaris ÅF i våras när jag skulle boka nytt. Ingen av dom var "Kundmedvetna". Därför blev det ingen Polaris för min del Tyvärr. Ville ha en RMK den här gången. Och jag har varken tid eller lust att åka land och rike runt för att hitta en vettig ÅF. Kanske nästa gång det är dags att byta men inte nu.
Jag ville bara retas lite eftersom det är så mycket tjafs om remförbrukning, no hard feelings! ;)
Däremot känner jag igen åf-problematiken, själv kör jag nästan 30 mil för att köpa en RMK...
 

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Jag ville bara retas lite eftersom det är så mycket tjafs om remförbrukning, no hard feelings! ;)
Däremot känner jag igen åf-problematiken, själv kör jag nästan 30 mil för att köpa en RMK...
Ja körde 25 mil idag för att hämta min PRO eftersom jag inte vill handla i borlänge. Bemötande är a och o för mig vid affärer!
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Ja, jag kanske ska tillägga att det är enkel väg...Nästan 60 mil t.o.r (58 för att vara exakt! :O ) är ju egentligen idiotiskt, men vad gör man?
Likadant när jag köpte Nytron, 28 mil enkel väg. Men jag krusar inte handlare om jag måste be om ursäkt för att jag kommer och stör dom på deras arbetstid.

När jag köpte Nytron jag hade före den jag har nu var jag nästan påväg att avbryta köpet nån vecka före leverans-jag skickade ett mail från jobbet när dom hade fått hem skotern för att fråga vilket regnr det var så jag kunde försäkra den. Det krävdes tre(!) mail under två dagar (Totalt skrev jag alltså en fråga, men fick skicka två påminnelser under totalt tre dagar.) innan försäljaren bemödade sig med att svara, och det var först efter att jag skrev att jag blev irriterad av att inte få ngn respons som han svarade. Han skyllde på att han hade haft så mycket att göra att han inte hade haft tid.
Där var det riktigt nära att jag gav fan i alltihopa-om en försäljare inte har tid att kolla i sina papper på ett regnr och kan prioritera tiden det tar att skriva det i ett mail, då har han myyycket att göra!

Hade jag inte redan lämnat inbytet hos dom så...
Fast det är klart-jag köpte ju Nytron jag har nu året efter -den gången rent köp- och då gick jag inte till samma handlare.
 

bkr___

Välkänd medlem
19 aug 2009
142
0
6
Luleå
Klockrent med förstärkning även till 11orna, antar att man får detta gratis då?
Någon som hört något om andra uppdateringar?

sen tänkte jag även passa på att höra om någon vet något om SPI pipan och y rören som säljs på ebay, är de värt att lägga pengar på dessa?