rmk pro 800 155" 2011

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Ja, jag kanske ska tillägga att det är enkel väg...Nästan 60 mil t.o.r (58 för att vara exakt! :O ) är ju egentligen idiotiskt, men vad gör man?
Likadant när jag köpte Nytron, 28 mil enkel väg. Men jag krusar inte handlare om jag måste be om ursäkt för att jag kommer och stör dom på deras arbetstid.

När jag köpte Nytron jag hade före den jag har nu var jag nästan påväg att avbryta köpet nån vecka före leverans-jag skickade ett mail från jobbet när dom hade fått hem skotern för att fråga vilket regnr det var så jag kunde försäkra den. Det krävdes tre(!) mail under två dagar (Totalt skrev jag alltså en fråga, men fick skicka två påminnelser under totalt tre dagar.) innan försäljaren bemödade sig med att svara, och det var först efter att jag skrev att jag blev irriterad av att inte få ngn respons som han svarade. Han skyllde på att han hade haft så mycket att göra att han inte hade haft tid.
Där var det riktigt nära att jag gav fan i alltihopa-om en försäljare inte har tid att kolla i sina papper på ett regnr och kan prioritera tiden det tar att skriva det i ett mail, då har han myyycket att göra!

Hade jag inte redan lämnat inbytet hos dom så...
Fast det är klart-jag köpte ju Nytron jag har nu året efter -den gången rent köp- och då gick jag inte till samma handlare.
Självklart snackar vi enkel väg... de gör jag alltid! Så 50mil totalt, men de var de lätt värt! =)
 

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Tänkte inom kort ta och beställa vikter samt fjäder från staterna till Rmk:n. Någon som är intresserad av att vara på? Hör av er via pm.
 
E

ejwbegysv

Här kommer en uppdate ang. fotstegen på min Assault:

Bort med det mesta:


Dit med starkare grejor:


Blev otroligt starkt nu.. Det är som att skära i smör när man tar bort orginal fotsteg.. otroligt tunnt/mjukt material... Betterboardsen är 3-4 gånger så tjockt som orginal..
 
E

ejwbegysv

Får den göra tjänst en sesong till i din ägo?
Är du nöjd i övrigt?
Jo nu blir den nog i min ägå denna och nästa vinter... Ser ut att bli ett silber turbokit på den till sommaren..

Då jag ej är ansluten till någon tidning längre så blir det lite dyrt att byta skoter varje år :)
 

zalsson

Välkänd medlem
9 mar 2006
1.400
1
38
Gällivare
Någon som haft problem med att bromslampan på instrumenpanelen blinkar lite oregelbundet?
Vars sitter givaren som känner av att man bromsar?
 

zalsson

Välkänd medlem
9 mar 2006
1.400
1
38
Gällivare
Någon som vet måtten på Boggiedämparna på Pro rmkn?
Eller vilka andra skotrar som har samma mått men justerbara dämpare.
 

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Har nu bytt vikter till 11-66 och primärfjäder till 165/344, som jag läst mig till och fått tips om. Har nu testkört i helg. Tycker den drar bra nu men får den inte att varva ut i lössnön, 7950-8000 varv är allt jag kommer upp i, ska väl ligga på 8100-8200?
Vad är nästa steg för att åtgärda detta? För tunga vikter? Byta något i sekundären?

Edit: Dessutom nerdrevad 2 kugg, 19-43 om jag minns rätt.
 
Last edited:

800rules

Medlem
18 jan 2008
25
1
3
Min varvar likadant som din. Har också 11-66vikter. Ny std fjäder i promärvariatorn. Har även bytt fjäder i sekundären men eftersom jag är dement så kommer jag inte ihåg vad som sitter där. Den är även nerdrevad till 19-43 om jag minns rätt. Är int emycket för att skruva vill hellre ägna tiden åt att köra men men. Har fått tips om att det var tydligen väldigt noga hur remmen är spänd så jag ska kolla upp det.
 

Pinky

Medlem
8 jan 2010
34
0
1
42
Umeå
Hej

Någon som vet vad kompressionen ska vara på en pro rmk 2011?

Har kollat på en som ligger på 8kg på båda cylindrarna, iofs taget med en biltema kompmätare
 

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
Det kan skilja mycket mellan olika komptestare samt hur du gör när du testar. Höll du in gasen när du drog tex? Var maskinen kall eller varmkörd? För mig så är det bara intressant om det skiljer något mellan cylindrarna. Men det finns säkert fler här på forumet som kan det bättre;) lycka till.
 

Pinky

Medlem
8 jan 2010
34
0
1
42
Umeå
Höll gasen i botten

8.1 och 8.2 på cylindrarna

Provade både helt kall och med motortemp på 50c enligt displayen samma värde båda gångerna
 

Grylar

Välkänd medlem
7 dec 2008
148
0
6
Vilhelmina
Någon som vet hur känsliga dom är på ström belastning? Tänkte om tex voltregulatorn eller statorn kan fara om man skulle köra med trasiga halvljus-lampor eller högre belastning än normalt på el sidan.
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Någon som vet hur känsliga dom är på ström belastning? Tänkte om tex voltregulatorn eller statorn kan fara om man skulle köra med trasiga halvljus-lampor eller högre belastning än normalt på el sidan.
Om du hade tänkt dig att koppla ur lyset så måste du ersätta med resistor.
Eller funderade du rent generellt-om du skulle vara ute och åka, och en av halvljusen går?