Roligast att köra 2010-12 nytro xtx turbo, apex xtx turbo ???

Säfwast

Välkänd medlem
16 mar 2010
638
1
16
Sävast
Ja, massor tyngre! Nytro är en ledmaskin oavsett längd.
Jag fick äran att prova en MTX Mcx 240 igår och den var riktigt rolig!
Det verkar som att det är turbo som krävs, dock blir den inte lättare att manövrera..
Svammel, Nytron går att köra precis hur man vill dock kräver den betydligt mer av föraren. Det är ingen latmans-skoter och ingen första skoter. Visst en x-trim el dyl är lättare att köra men kom inte och säg att det inte går med Nytro. En nytro turbo ägare är bara lite mer svettig. Rmk, summit, xtrim, m800 osv kan en tjej/barn burka med. Visst man har fördel man är 30+ och färdigväxt. En tanig 16 åring får det jobbigt helt klart.

Last edited:

granis

Välkänd medlem
21 jan 2009
402
2
16
luleå
Jag kör gammel warrior med mcx 290 jag väger 100 pannor visst är den tung när man kör fast
men jag känner ingen skillnad med full eller tom tank .. dvs några kilon hit eller dit. jag har då hysteriskt roligt med 1hk per kilo......

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Svammel, Nytron går att köra precis hur man vill dock kräver den betydligt mer av föraren. . En tanig 16 åring får det jobbigt helt klart.
Klart att det går, det går även med en Viking eller 5900.
Jag vägen 103 och är 199 cm lång och jag får ta i ordentligt på en Nytro.
Du kör ju med turbo, jag antar att du inte tycker den var så rolig original?

OnT: Apexen, bara för ljudet! Dom låter ju verkligen magiskt live.
Nytron är iofs välbalanserad och fin för myrkörning och sånt.

Säfwast

Välkänd medlem
16 mar 2010
638
1
16
Sävast
Klart att det går, det går även med en Viking eller 5900.
Jag vägen 103 och är 199 cm lång och jag får ta i ordentligt på en Nytro.
Du kör ju med turbo, jag antar att du inte tycker den var så rolig original?
Skulle inte äga en Nytro org när skillnaden är som moped mot mc. Många provar en Nytro och säger att dom känns tung. Jag tycker det är en skoter att utvecklas med. Man märker efter varje helg att man gör saker som man inte gjorde förra helgen, fast det gäller väl många skotrar. Men med så mycket pulver under huven så gäller det Nytron extra mycket, det finns liksom jävligt mycket potential.

jw1978

Välkänd medlem
10 jan 2010
618
11
18
Xtrim 800 och nytro xtx var nästa samma vilt "klassiska full tank" jämförelsen, och då var inte elstarten inräknad på xtrimmen. Men vikten är mer fram tillpå nytron xtx:en, lägg till turbo x 5-10kg har jag förmig, blir säkert roligare plus att du kan styra med med gasen i och med mkt effekt.

En gammel gubbe som jag snart 35 ska nog ha 4 takt och mysa runt, ongdommarna kan åka med sina prepp burkar och flamsa runt ;)

Säfwast

Välkänd medlem
16 mar 2010
638
1
16
Sävast
Enkelt, Nytro turbo om du vill klättra brantast, göra längsta rulleåkning, vill ha en skoter som alltid fungerar, tar lite rem, plöjer upp en okörd myr på 60sek, lämnar 99,9% av alla 2taktare i norden bakom dig:)
Inte en Nytro om du älskar att köra där träden växer tätt.

hadda

Välkänd medlem
7 sept 2008
424
0
16
Njurunda
hej ja tänkte byta till backa inför nästa säsong å köpa mig en yamaha nytro xtx 180 mcx turbo och nu till mina frågor som ja vill ha svar på.
1, vart hittar ja nån som kan montera hela skiten?
2, hur mycket kostar de med montering och allt?
3, no slip kan man ju inte behöva byta på en xtx på dom har de orginal nu mer!!!!?? lr
4, går de dit en 64 mm challenger matta utan modd i tunneln?
5, hur funkar det med REGISTRERINGSBESIKTING ska man skita i de och köra endå lr?

mch hadda som hatar 2 takt nu mer ;)