Jä#### jag får tips på det här! Det vart en lyckad tråd ändå!
Och inte dåliga tips heller!? Bara komma med tips hur dumma ni tycker dom är, det är ju därför jag vill testa detta på en bil, och se om det är korkat eller en riktigt bra idé!
Okej, Volvo 240 skrotas. Det kan jag hålla med om, den är för tung. Och effekten lite för hög, kan ju bli så som sagt att börja gräva ner sig vid mattspinn.
Jag ska kolla tipsen igen, genom mina krav dårå på bilen.
-Tips.
*Lågväxel
*Fyrhjulsdrift
*Effekt, inte för mkt effekt
*Smidig
*Lätt vikt
-Krav.
*Lätt Service
*Lätt körd
*Lätt vikt (under 1200kg helst)
*Smidig
*Lågväxel
*Komfort (lagom, års klass 1965-85)
*Helst 5 växlar, manuell (duger med 4 ändå)
*Får inte dra för mkt bränsle (under 1.5 L/mil normalt, inte som ombyggd till Snowmobile)
*Effekt 70-90hk
*Helst 3 dörr (duger också med 5 dörr)
*Baksäte (måste finnas)
-Märken/modeller.
Vw Bettle/Bubbla
Subaru Trendy ´85-90 ´87
Subaru 1800 ´86
Subaru 1800 kupe
Suzuki Samuraj
Izusu/Isuzu Trooper
Mitsubitsi Pajero
Volvo 142
-Vilka är intressanta och bra tips på märken och modeller.
Jag vet inte om jag lägger till fyrhjulsdrift alls och lågväxel i vad vi har nu, det är ett bra mkt större bygge på det, ska börja med bakhjulsdrift först, och se om det fungerar alls i huvudtaget så som jag vill, jag vill att det ska likna snarlikt en skoter ändå, med skidorna fram (joke)
Men jag tror att jag lägger Golfen och fortsätter bara att ha den för gårdskörning istället, och istället för den skaffar en bakhjulsdriven bil till projektet. Vill testa det först, sedan kanske vi vidareutvecklar "The seriously real snowmobile" på en grövre bil, en mindre 4wd bil med lågväxel kan testas vid senare tillfälle. -Tycker ju då jag, kom gärna med synpunkter, tycker det är intressant att höra andras åsikter!
Och för Projektet här, som blir rätt så maffigt och skoj, tror jag nog lägger sedan upp i projekt delen, bara jag börjar fatta hur man lägger opp bilderna direkt i tråden men nog om det nu.
Vill nämligen ta upp en sak om bränsle och motor sida, en Diesel blir svårartad (även om våran King Cab startar lätt i -30), och det är inte snällt mot en Diesel att startas kall, den spränger packningar te.x, men med motorvärmare är det bra motor med mkt vrid och sega hästkrafter! Men då är det vikt. Tunga motorer, men håller länge.
-Ska vi satsa på Bensin på motor sidan?